Tinerii turci, care vor vota pentru prima dată pe 14 mai, sunt pe agenta politicienilor din Turcia, conform Turkish Minutes.
În timpul campanii electorale, politicienii turci au început să-și mute campaniile de pe străzi pe rețelele de socializare. Afișele, produsele electorale și mitingurile au început să fie înlocuite cu videoclipuri și mesaje scrise menite să fie informative sau distractive pentru tânăra generație.
Discursurile candidatului lui Kemal Kılıçdaroğlu, filmate din bucătăria casei sale, dansul viral al lui Muharrem İnce și videoclipurile amuzante de pe TikTok ale liderului Partidului pentru Schimbare din Turcia (TDP), Mustafa Sarıgül, sunt doar câteva dintre exemple.
5 milioane de turci vor vota pentru prima dată
Consiliul Suprem al Electoral (YSK) a declarat că aproximativ cinci milioane de oameni vor vota pentru prima dată pe 14 mai.
De asemenea, 1 din 3 cetățeni este un alegător tânăr datorită demografică tânără a Turciei.
Potrivit unui raport elaborat de Fundația de Cercetare Socială, Economică și Politică a Turciei (TÜSES), tinerii care vor vota pentru prima dată sunt cei mai concentrați în Regiunea Anatoliei de Sud-Est, care găzduiește cea mai mare populație kurdă.
Profesorul de științe politice Tuğçe Erçetin a subliniat că nu există o bază omogenă de vot pentru tineri și spune că, în ciuda aspectelor comune precum șomajul, există grupuri care diferă regional în probleme precum identitatea și educația în limba maternă.
Erçetin a spus că scenarii precum tendința tinerilor de a vota politicieni mai extremi vor fi mai nerealiste. De o vreme, Partidul Victoriei de extrema dreaptă a devenit popular în rețelele de socializare cu retorica sa anti-imigranți.
Campanie electorală pe Tik-Tok
Cu puțin timp înainte de alegeri, Kılıçdaroğlu și-a creat un cont TikTok și a adunat 500.000 de urmăritori. Politicianul a distribuit ocazional videoclipuri produse doar pentru platforma TikTok.
Soția sa, Selvi Kılıçdaroğlu, și-a creat și ea un cont de Twitter și a distribuit mesajele sale personale unui număr tot mai mare de urmăritori.
De asemena, TikTok a devenit un loc pentru victimele cutremurului după 6 februarie, unde și-au explicat experiența dureroasă în timpul și după dezastru.
BBC Turcia a investigat canalele de informare ale tinerelor generații, modul în care își formulează preferințele politice și cât de influente sunt rețelele sociale în procesul lor de luare a deciziilor.
Potrivit Digital News Report 2022 al Institutului Reuters, care a chestionat 93.000 de persoane din 46 de țări, inclusiv Turcia, tinerii cu vârsta cuprinsă între 18 și 24 de ani consumă știri mai ales prin platformele de social media și doar 23% folosesc aplicații de știri sau site-uri web.
Conform studiului, rețelele sociale au depășit televiziunea ca sursă de știri pentru prima dată în Turcia, în timp ce mulți tineri petrec mai mult timp pe rețelele de socializare.