Companiile de producție turcești, printre cei mai mari exportatori mondiali de seriale TV, au anulat multe emisiuni și au abandonat planurile pentru seriale de vară din cauza creșterii vertiginoase a costurilor de producție.
Potrivit jurnalistului Birsen Altuntaș, celebra piață a serialelor TV din Turcia a fost grav afectată de criza economică în curs de desfășurare, ceea ce a determinat companiile de producție să anuleze toate serialele de vară din acest an și să reducă numărul de emisiuni pentru sezonul viitor.
Altuntaș a raportat că marile companii de producție precum ARC Film și D Media și-au anulat proiectele de seriale de vară planificate pentru acest an din cauza creșterii costurilor.
În situația în care stau lucrurile, niciun serial TV de vară nu va fi produs în Turcia în această vară, cu excepția cazului în care au loc schimbări semnificative.
Jurnalistul a mai menționat că în noul sezon care începe în septembrie, canalele TV vor implementa probabil schimbări, inclusiv reducerea difuzării diferitelor seriale în fiecare zi a săptămânii.
Producție de 10 milioane de lire
Costul producerii unui episod din serial, care era de aproximativ 1 până la 1,5 milioane de lire turcești în urmă cu trei ani, a crescut acum la peste 10 milioane de lire.
Această creștere drastică a cheltuielilor de producție a cuprins salariile actorilor, onorariile scenaristului, salariile regizorilor și ale echipajului tehnic, care au crescut de zece ori pe piața serialelor din Turcia.
Spre deosebire de creșterea vertiginoasă a costurilor, taxele de publicitate nu au crescut în același ritm. Deoarece serialele nu au obținut suficiente venituri din publicitate pentru a-și acoperi costurile, conducerea televiziunii a început să pună capăt serialelor dacă nu erau vândute pe piețele externe.