vineri, aprilie 8, 2022

Povestea de coşmar a autostrăzilor româneşti, continuă

Compania Națională de Administrare a Drumurilor Naționale din România (CNADNR) decalează termenul de finalizare a lucrărilor la lotul 3 din autostrada Orăștie – Sibiu din cauza ploilor.

CNDNR decalează termenul de finalizare a lucrărilor la lotul 3 din autostrada Orăștie – Sibiu din cauza ploilor

 

„Pentru corecta și prompta informare a opiniei publice, având în vedere că în ultima perioadă de timp pe zona Orăștie-Sibiu a plouat 11 zile, CNADNR SA anunță că decalează termenul de finalizare a lucrărilor la lotul 3 Cunța—Săliște. În graficul de execuție, conform prognozei meteo, CNADNR SA prevăzuse o perioada de 5 zile cu ploaie, întârzierea fiind dată de dublarea perioadei în care nu s-au putut efectua lucrări specifice, în conformitate cu standardele de calitate”

La începutul lunii septembrie, șeful CNADNR, Cătălin Homor, anunța că circulația pe lotul 3 al autostrăzii Orăștie-Sibiu se va redeschide la sfârșitul lunii septembrie, lucrările fiind în graficul stabilit.  Compania de drumuri menționează că a monitorizat calitatea execuției lucrărilor prin trei moduri: prin activitatea laboratorului propriu al CNADNR SA/DRDP Cluj, acreditat gradul II, prin activitatea Inspectoratului de Stat în Construcții și prin activitatea Centrului de Studii Tehnice Rutiere și Informatică (CESTRIN).

autostrada

„De menționat este faptul că laboratorul propriu din șantier monitorizează în permanență lucrările executate. Toate testele sunt realizate în timp real, astfel încât să poată fi confirmată calitatea lucrărilor, fără de care nu se poate trece la o nouă etapă de execuție. Cu ajutorul acestuia sunt realizate măsurători pe toată perioada de execuție a lucrărilor, fiind verificată astfel calitatea lucrărilor executate”, se mai arată în comunicat.

CNADNR susține că, după finalizarea lucrărilor, va monitoriza din punct de vedere geotehnic și structural zonele cuprinse pe lotul 3 al autostrăzii. „Precizăm că monitorizarea efectivă va începe imediat după finalizarea lucrărilor printr-un sistem modern de monitorizare. Conform procesului de transparentizare promovat de conducerea companiei, CNADNR SA va prezenta în continuare toate informațiile conform realității executării proiectului. Invităm pe toți cei interesați să solicite informații privind execuția acestor lucrări, CNADNR SA urmând să răspundă cu promptitudine acestor solicitări. Este foarte important ca acest proiect executat în regie proprie să fie asumat și finalizat în condiții de siguranță a circulației”

La începutul lunii septembrie a anului trecut, CNADNR a anunțat închiderea circulației rutiere pe Autostrada A1 Orăștie — Sibiu, la 10 luni de la inaugurarea acesteia, între Nod rutier Săliște (km 270+020) — Nod rutier Cunța (km 292+455), în vederea remedierii degradărilor constatate la km 275+650 al autostrăzii.

Proiectul Autostrăzii Orăștie — Sibiu, ca parte a Rețelei de Transport Trans-Europene (TEN-T CORE), prevede construirea a 82,07 kilometri de autostradă care leagă cele două orașe. Comisia Europeană a decis, în septembrie 2011, finanțarea acestui proiect cu 510 milioane de euro din Fondul de Coeziune.

 

Autostrada a fost împărțită în 4 loturi. Loturile 1 și 2, având lungimea de circa 44 kilometri, au fost deschise traficului în 2013. Loturile 3 și 4 au fost deschise traficului în 2014. În ceea ce privește Lotul 3 (Săliște — Cunța) de aproximativ 22 de kilometri, acesta face obiectul unei anchete penale după ce pe o porțiune din zona viaductului Aciliu.comunicat CNADNR

Care este cea mai problemă din Turcia? Iată ce cred turcii

31,4% dintre persoane au spus că este violență domestică, 29,5% au spus că sunt toate problemele menționate în sondaj, inclusiv șomajul, presiunea familială sau socială și hărțuirea sexuală, 12 la sută au spus lipsa de educație, iar 6,2% au spus inegalitatea de gen.

Acuzat de „insulta președintelului”, din cauza unui articol despre incendiile forestiere

Columnistul Ender İmrek, de la ziarul de stânga Evrensel, se confruntă cu acuzații de insultare pe președinte într-un articol intitulat „ (Turcia arde, palatul [o referire la Erdoğan]se uită” din 31 iulie 2021, în care a  raportat răspunsul guvernului la incendiile din țară din vara anului 2021.

Erdogan modifică legile electorale pentru a-și asigura puterea la alegerile de anul viitor

Schimbările închid, de asemenea, o lacună care ar fi permis principalului partid pro-kurd al țării, în prezent al treilea ca mărime din parlament, să eludeze o potențială interdicție.

Miliarde de dolari pierduți: Invazia din Ucraina afectează domeniu vital din Turcia

Potrivit președintelui Federației pentru Afaceri Turistice și Cazare din Marea Egee, Mehmet İşler, cele trei milioane de ucraineni așteptați nu vor veni în Turcia în acest an, în timp ce sosirea celor șapte milioane de turiști ruși așteptați rămâne fără răspuns, în funcție de traiectoria războiului.

Prima zi de Ramazan în 2022.Un imam din Constanța răspunde la curiozitățile tale!

Musulmanii din întreaga lume sărbătoresc începând, de pe 2 aprilie, luna Ramadan, în care  30 de zile țin post negru de la zori zilei până la apus soarelui. Urmând ca pe 2 mai, familiile să se unească și să sărbătorească Ramadan Bayram.

Asociație americană: Avocații turci sunt puși după gratii pentru că-și fac munca

Turcia: Avocații puși după gratii pentru că-și facă munca

Istanbul: Prețul la  transportul public crește pentru a doua oară anul acesta. Cât costă un bilet?

condus de principalul partid de opoziție, Partidul Popular Republican (CHP), a majorat pe 6 aprilie prețurile transportului public cu 40% din cauza inflației,

Cine este de vină pentru pentru invazia din Ucraina? Iată ce cred turcii

Cine este de vină pentru pentru invazia din Ucraina? Iată ce cred turcii