vineri, mai 3, 2024

Expoziţia de pictură „Ademenitoare povara” – DALIA BIALCOVSKI la Galeria Senso

Dalia Bialcovski a absolvit Academia de Arta „Nicolae Grigorescu” din Bucuresti, (Sectia Picturaclasa Prof. Vasile Blendea si Florin Mitroi). Este membru titular al Uniunii Artistilor Plastici din Romania, al „Association Internationale des Arts Plastiques”- UNESCO, Paris si al AFCAPR. A avut 18 expozitii personale si a participat la peste 90 de expozitii de grup – nationale, municipale si internationale in tara si strainatate sub patronajul UAP, ICR, FILDA Arta, Soleil de l’Est, FICF, MAE. Lucrarile sale se afla in muzee si colectii particulare sau de stat din Romania, Elvetia, Italia, Franta, Spania, Austria, Algeria, Brazilia, Marea Britanie, Israel, Germania, Rusia si SUA. Creatia si talentul sau au fost rasplatite cu Marele Premiu pentru Pictura (1999, Expozitia Internationala din Cangas, Spania), Premiul I pentru Pictura al Concursului National al Artistilor Plastici Profesionisti din Romania (1987) si bursa „Theodor Aman”, acordata de Municipalitatea orasului Bucuresti si UAPR (1988 – 1991).

Cuvântul de deschidere a expoziţiei a fost susţinut de criticul de arta Dr. Doina Pauleanu, director al Muzeului de Arta din Constanta.

 „Ademenitoare povara, arta este asumata ca optiune individuala (Trecerea intre lumi), ca semn al destinului (Ana), ca sens al implinirii, dupa ce va fi parcurs trudnice etape intru initiere (….) si desavarsire (Bolta cu minuni). Vazute frontal, monumentale, in conture puternice, trasate atent si hotarat, personajele Daliei Bialkovski sunt reprezentate in momente de concentrare, de straduinta si staruinta, de abandon, de iubire, de fericire; in prima situatie aratata, doamne in vesminte belle époque (…) – palarii inalte cu boruri largi si voaluri, rochii lungi si ample -, par adancite in lumea lor, cu zambet enigmatic pe chipul abia sugerat (Introspectie) sau in bratele barbatului care poarta vanjos, mirabila povara; straduinta si staruinta pot fi identificate in atitudinea Dresorului sau a Doamnelor de societate; starea de abandon este resimtita de parteneri in toiul Dansului, atunci cand in jur nu mai exista decat ritm, sunete si bucuria de a trai; iubirea este a mamei care isi contempla pruncul (Ocrotire, Primul pas), iar fericirea – in bratele barbatului pereche (Tangoul)” – Dr. Doina Pauleanu, critic de arta si director al Muzeului de Arta din Constanta.Acest eveniment a fost realizat cu sprijinul Catena Grup, prin Programul Catena pentru Arta, si Fundatia Fildas Art.( Redactori Senso)

„Este o nebunie”.Turcia criticată că a etichetat persoanele cu conturi la o bancă drept teroriști

Amor, care s-a întâlnit, vineri, cu un grup de jurnalişti turci la Parlamentul European de la Strasbourg, a vorbit despre cele mai recente evoluţii din ţară.

CEDO notifică Turcia cu alte 1.000 de cereri în condamnările legate de aplicația ByLock

Pe lângă miile care au fost închiși, zeci de alți adepți ai Mișcării Gülen au fost nevoiți să fugă din Turcia pentru a evita represiunea guvernului.

Atenție turiști! Proteste, drumuri în închise și baricade de poliție în Istanbul, de 1 mai

În consecință, șapte stații ale liniei centrale de metrou M2 din Istanbul, rutele de autobuz public și liniile de metrobuz și tramvai care circulă pe o rază de cinci kilometri de Piața Taksim sunt închise de 1 mai.

Antalya: Autoritățile au amendat un hotel care a perceput o taxă suplimentară „de naționalitate”

Ministerul Culturii și Turismului a amendat un hotel din populara stațiune de vacanță Antalya din Turcia pentru că a perceput o taxă suplimentară „de naționalitate”.