joi, noiembrie 21, 2024

Inflația în Turcia: Ceapa este produsul cu cea mai mare creștere în martie. La ce a mai crescut prețul?

Camera de Comerț din Istanbul (ITO) a anunțat produsele cu cea mai mare creștere și scădere din luna martie, conform Bold Medya.

Prețurile de vânzare cu amănuntul a 112 din cele 242 de produse din lista ITO au crescut, prețurile a 33 de produse au scăzut, iar prețurile a 97 de produse au rămas neschimbate.

Ceapa a fost produsul cu cea mai mare creștere a prețului cu 22,42 la sută luna trecută. Un kilogram de ceapă fiind 30 de lire(7,12 RON), iar o ceapă fiind 7,5 lire. (1,80RON) În 2019, un kilogram de ceapă era 5 lire.

Fasolea cu aproape 20 la sută mai scumpă

Conform ITO, fasole verde a crescut 18,55 la sută, carnea de vită cu 17,99 la sută, peștele cu 16,63 la sută, sare cu 14,16 la sută iar medicamente din grupa de sănătate și cheltuieli personale cu 15,96 la sută.

Biletele la meci s-au ieftinit

Prețul biletului de intrare la meci, care se încadrează în categoria cheltuielilor pentru locuințe, cultură, educație și divertisment, a scăzut cu 24,12 la sută, devenind produsul cu cea mai mare scădere de preț în luna martie.

Camera de Comerț din Istanbul (ITO) a publicat indicii prețurilor cu amănuntul și cu ridicata pentru luna martie pentru megaoraș.

Potrivit calculelor sale, prețurile de vânzare cu amănuntul au crescut cu 2,95% lună pe lună în martie, pentru o creștere anuală de 73,01%.

Acești indici sunt utilizați de economiști ca indicator al inflației la nivel național. Institutul de Statistică din Turcia (TURKSTAT) a raportat o rată anuală a inflației de 55,18 la sută în februarie, în timp ce grupul independent de inflație ENAG a estimat cifra la 126,91 la sută.

Turcia, prinsă între Orient și Occident. În NATO, dar și parteneră în blocul BRICS, cu China și Rusia?

Turcia, membră NATO, a primit statutul de țară parteneră de către grupul de națiuni BRICS, din care face parte China și Rusia, conform presei turcești.

X, platforma cheie de informarea din Turcia, pierde clienți după alegerile din SUA. Acuzații de dezinformare

„Am dorit să informăm cititorii că nu vom mai posta de pe niciun cont editorial oficial al Guardian pe site-ul de socializare X”, se arată în anunţul publicaţiei britanice, care are mai mult de 80 de conturi pe X, cu aproximativ 27 de milioane de urmăritori.