Iniţiat în luna aprilie 2017, proiectul de tip Advanced Fellowship a fost realizat de Departamentul de Ştiinţe Economice şi Gestiunea Afacerilor în limba germană din cadrul Facultăţii de Ştiinţe Economice şi Gestiunea Afacerilor a Universităţii Babeş-Bolyai, fiind derulat sub egida Institutului Star UBB şi finanţat de NTT DATA Romania.
Scopul studiului a fost acela de a oferi o perspectivă detaliată asupra aşteptărilor profesioniştilor în IT în ceea ce priveşte caracteristicile/atributele organizaţionale şi de a investiga impactul pe care caracteristicile jobului le au asupra atitudinilor faţă de organizaţie şi asupra performanţei la locul de muncă a profesioniştilor în IT.
Proiectul a avut o etapă de cercetare cantitativă, care a constat în elaborarea unei analize bazate pe instrumentele validate în literatura de specialitate, precum şi o etapă de analiză calitativă, în cadrul căreia au fost explorate, prin interviuri individuale şi focus group-uri, aşteptările „contextualizate” ale profesioniştilor din domeniul IT, la cele trei studii realizate participând 319 profesionişti din domeniul IT, cu vârste cuprinse între 20 şi 47 de ani, din cadrul NTT DATA Romania, dar şi din alte companii din domeniu.
„Satisfacţia în muncă a profesioniştilor în IT a fost corelată în mod pozitiv cu câteva dintre principalele aşteptări pe care aceştia le au de la angajatori, respectiv cu oportunităţile de dezvoltare în carieră oferite în cadrul companiei, furnizarea de feedback privind propria performanţă, controlul asupra modului şi a duratei de realizare a sarcinilor. De asemenea, caracteristicile activităţii s-au dovedit a fi importante în sporirea implicării în muncă a angajaţilor, crescând performanţa şi diminuând intenţia de a părăsi organizaţia. Munca în echipă şi colaborarea cu colegii, timpul alocat vieţii personale împlinite şi un program de muncă flexibil sunt principalele aşteptări ale reprezentaţilor generaţiei Millennials”.
Proiectul reprezintă un nou pas în redefinirea relaţiei UBB cu comunitatea şi mediul socio-economic, în logica universităţilor de cercetare avansată şi educaţie (world-class).
„UBB se proiectează astfel ca o universitate de cercetare avansată, în care cunoaşterea generată prin cercetare (cercetare-dezvoltare-inovare) fundamentează atât actul educaţional – într-un model humboldtian al transmiterii cunoştinţelor în logica modernă a procesului de învăţare-predare prin cercetare/descoperire – cât şi serviciile către mediul socio-economic, de tip inovativ şi/sau de tip comunitar/educaţional (outreach). Universitatea poate mobiliza cele mai avansate expertize academice şi profesionale disponibile, nu doar pe plan intern sau naţional, ci şi la nivel internaţional, oferind astfel şansa unor servicii/soluţii inovative, care susţin apoi avantaje competitive pentru beneficiar în comunitate şi mediul socio-economic”, afirmă profesorul Daniel David, prorectorul UBB responsabil de cercetare, competitivitate-excelenţă şi publicaţii ştiinţifice.