Warning: getimagesize(): SSL operation failed with code 1. OpenSSL Error messages: error:1416F086:SSL routines:tls_process_server_certificate:certificate verify failed in /var/www/zamanro/web/wp-content/plugins/td-cloud-library/shortcodes/header/tdb_header_logo.php on line 792

Warning: getimagesize(): Failed to enable crypto in /var/www/zamanro/web/wp-content/plugins/td-cloud-library/shortcodes/header/tdb_header_logo.php on line 792

Warning: getimagesize(https://zaman.ro/wp-content/uploads/2020/08/zaman_romania-300x40.png): failed to open stream: operation failed in /var/www/zamanro/web/wp-content/plugins/td-cloud-library/shortcodes/header/tdb_header_logo.php on line 792

Warning: getimagesize(): SSL operation failed with code 1. OpenSSL Error messages: error:1416F086:SSL routines:tls_process_server_certificate:certificate verify failed in /var/www/zamanro/web/wp-content/plugins/td-cloud-library/shortcodes/header/tdb_header_logo.php on line 792

Warning: getimagesize(): Failed to enable crypto in /var/www/zamanro/web/wp-content/plugins/td-cloud-library/shortcodes/header/tdb_header_logo.php on line 792

Warning: getimagesize(https://zaman.ro/wp-content/uploads/2020/08/zaman_romania-300x40.png): failed to open stream: operation failed in /var/www/zamanro/web/wp-content/plugins/td-cloud-library/shortcodes/header/tdb_header_logo.php on line 792
luni, iunie 5, 2023

Proiectul de reabilitarea a liniei de cale ferată București – Constanța

Comisia Europeană a aprobat 226,6 milioane de euro pentru proiectul de reabilitare a liniei de cale ferată București – Constanța

 Comisia Europeană a aprobat recent alocarea a 226,6 milioane de euro din Fondul de coeziune pentru proiectul retrospectiv „Reabilitarea liniei de cale ferată București – Constanța, tronsoanele București Nord – București Băneasa și Fetești – Constanța’.

‘Proiectul face parte din Programul Operațional Transport perioada 2007 — 2013, axa prioritară ‘Modernizarea și dezvoltarea rețelei TEN-T de bază în scopul dezvoltării unui sistem durabil de transport și integrării acestuia în rețelele de transport ale Uniunii Europene’. Lucrările de reabilitare a celor peste 80 de kilometri de cale ferată între București și Constanța, pe cele două tronsoane București Nord — București Băneasa, respectiv Fetești — Constanța, au fost finanțate inițial de statul român, valoarea totală a proiectului fiind de aproape 475 de milioane de euro’, se arată în document.

 Potrivit comisarului european, Corina Crețu, CE preia o parte din cheltuielile inițiale pe care statul român le-a făcut pentru lucrările de reabilitare a căii ferate între Capitală și Constanța.

„Această decizie se înscrie în linia asumată de Comisia Europeană în ceea ce privește cofinanțarea proiectelor retrospective, cu scopul de a crește absorbția fondurilor europene în România. Astfel, Comisia Europeană preia o parte din cheltuielile inițiale pe care statul român le-a făcut pentru lucrările de reabilitare a căii ferate între Capitală și Constanța. De altfel, ca urmare a muncii comune a experților din cadrul DG REGIO și autorităților naționale, în cadrul Grupului de lucru pentru o mai bună implementare, au fost aprobate proiecte retrospective în domeniul infrastructurii de transport din România în valoare de aproximativ 450 de milioane de euro din Fondul de coeziune și Fondul european de dezvoltare regională’, a spus Crețu.

Potrivit comisarului european, Corina Crețu, CE preia o parte din cheltuielile inițiale pe care statul român le-a făcut pentru lucrările de reabilitare a căii ferate între Capitală și Constanța.
Potrivit comisarului european, Corina Crețu, CE preia o parte din cheltuielile inițiale pe care statul român le-a făcut pentru lucrările de reabilitare a căii ferate între Capitală și Constanța.

 Prin proiectul de reabilitare a căii ferate între București și Constanța s-a urmărit în principal reducerea duratei de călătorie între cele două localități, precum și trecerea de la transportul preponderent rutier între Capitală și litoral spre un transport sigur și modern cu trenul, precum și reducerea poluării aerului. ‘În urma lucrărilor de reabilitare a acestei porțiuni de cale ferată, se estimează că, până în anul 2030, aproximativ 3,7 milioane de pasageri vor folosi anual trenul pentru a parcurge distanța între București și Constanța, iar transportul feroviar de marfă pe această rută este estimată să ajungă până la 21 de milioane de tone anual. În prezent, trenurile de pasageri pot circula pe ruta București — Constanța cu viteze de până la 160 de km/oră, iar cele de marfă cu maximum 120 de km/oră’, menționează sursa citată.

În prezent, rata de absorbție pentru Programul Operațional Transport în exercițiul bugetar 2007-2013, depășește 81%. În perioada de programare 2014 — 2020, România are alocate aproximativ 9,4 miliarde de euro pentru Programul Operațional pentru Infrastructură Mare (POIM), atât prin Fondul European de Dezvoltare Regională, cât și prin Fondul de Coeziune. Mai mult de jumătate din finanțarea totală (inclusiv cofinanțarea națională) pentru POIM — 6,8 miliarde de euro — este prevăzută pentru infrastructura de transport, 37% pentru dezvoltarea sectorului de mediu, iar 5% pentru sectorul energetic.Comunicat CE , Agerpres.

Istanbul: 37 de persoane deținute la comemorarea protestelor Gezi Park

Membrii TKP au mărșăluit pe strada Istiklal și s-au confruntat cu intervenția poliției violentă a poliției în primele minute ale protestului.

Ionuț Cojocaru despre alegerile din Turcia: „Regimurile politice nu s-au schimbat prin alegeri, ci prin lovituri de stat sau prin revoluții.”

Alegerile din Turcia, care au fost considerate cele mai importante alegerile din 2023, au luat sfârșit. Erdogan, cel mai longeviv lider al Turciei a câștigat, duminică, cu 52,2% continuându-şi guvernarea de peste 20 de ani. Însă, întrebările legate despre viitorul Turciei continuă.

Ce va face Erdogan în continuare? POLITICO: Lira este vulnerabila

O întrebare și mai importantă este dacă Erdogan va reveni la politici economice mai ortodoxe sau va continua cu combinația actuală de cheltuieli mari și rezistență la creșterea ratelor dobânzii. Mulți economiști spun că această combinație este nesustenabilă și riscă o criză în urma alegerilor, lira fiind vulnerabilă la atac.

Turcia: Faimosul politician închis după gratii anunţă că se retrage din politică

„Îmi cer scuze sincer pentru că nu am putut să fac o politică care merită poporul nostru. Promit că voi corecta aceste deficiențe cu eforturile mele în practică. În timp ce voi continua lupta din închisoare, am renunțat la politica activă în acest stadiu”, susține Demirtaș.

Planul lui Erdogan de a salva economia Turciei. Îl vrea înapoi pe fostul Ministru de Finanțe

După ce a prezidat o ședință finală a vechiului său cabinet pe 31 mai, Erdoğan va anunța noi roluri ministeriale până pe 3 iunie. Noul cabinet este aproape sigur că va include purtătorul de cuvânt al lui İbrahim Kalın și șeful serviciilor de informații Hakan Fidan.

Rata de respingere a vizelor Schengen a Turciei  de cinci ori mai mare decât a Rusiei

Turcia, al doilea cel mai mare solicitant de vize Schengen după Rusia, se confruntă cu o rată de respingere de aproape cinci ori mai mare decât cea a Rusiei.

Lira turcească a scăzut la un nivel record după victoria lui Erdogan

Erdogan s-a impus, în ciuda anilor de tulburări economice. Cel mai longeviv lider al Turciei a câștigat, duminică, cu 52,2% la 47,8% împotriva lui Kemal Kilicdaroglu, continundu-și guvernarea de peste 20 de ani.

Suedia a îndeplinit condițiile Turciei pentru a intra în NATO. Iată noua lege împotrivaterorismului

„Odată cu intrarea în vigoare a noii legi a terorismului pe 1 iunie, respectăm ultima parte a acordului nostru cu Turcia”, scrie oficial.