Companiile auto Mazda şi Suzuki, precum şi producătorul de motociclete Yamaha au recunoscut că au utilizat metode inadecvate pentru testarea emisiilor poluante ale noilor vehicule şi economiile de carburant, a anunţat joi Guvernul de la Tokyo, transmit DPA şi Reuters.
Problema a apărut după ce Ministerul Transporturilor a cerut unui grup de 23 de producători de maşini şi de motociclete din Japonia să examineze procedurile lor de testare, în urma scandalului de la Subaru şi Nissan Motor.
La Suzuki, la aproape jumătate din cele 12.819 de vehicule noi, inspecţiile au implicat proceduri inadecvate, a anunţat Ministerul Transporturilor.
„Este o problemă majoră că ne confruntăm cu un număr atât de mare de vehicule, vom lua situaţia foarte în serios”, a afirmat preşedintele Suzuki, Toshihiro Suzuki, la o conferinţă de presă desfăşurată la Tokyo. Acesta şi-a cerut scuze clienţilor şi partenerilor de afaceri pentru problemele provocate.
În 2016, Suzuki a recunoscut că a utilizat metode de testare care nu îndeplineau reglementările oficiale.În schimb, proceduri inadecvate s-au descoperit la un număr mai mic de vehicule produse de Mazda şi Yamaha. La Mazda, sunt afectate 3,8% din cele 1.875 de vehicule inspectate în ultimii patru ani iar la Yamaha la 2,1% din cele 335 motociclete verificate în ultimii doi ani şi jumătate s-au utilizat metode inadecvate pentru testare a emisiilor poluante.
Şi reprezentanţii Yamaha şi-au cerut scuze clienţilor şi partenerilor de afaceri pentru problemele provocate.
Joi, acţiunile Suzuki şi Yamaha au scăzut cu peste 5% în timp ce titlurile Mazda înregistrau un declin de 1,3%.În iulie, producătorul auto japonez Nissan a recunoscut că majoritatea uzinelor sale din Japonia au utilizat metode inadecvate pentru testarea emisiilor poluante ale automobilelor.
Nissan, partenerul grupului auto francez Renault, nu a precizat în comunicat numărul vehiculelor afectate şi nici perioada de timp, în luni sau ani, în care au fost folosite aceste metode ilegale.
La cererea autorităţilor, Nissan a fost obligat începând din luna septembrie a anului trecut să deruleze o serie de inspecţii cu privire la modul în care sunt controlate vehiculele care ies de pe liniile de asamblare, după ce anterior a recunoscut că persoane neautorizate şi-au pus semnătura pe documentele de verificare. Cu prilejul anchetei interne, au ieşit la lumină şi alte practici incorecte pe care grupul auto le-a comunicat Ministerului japonez al Transporturilor înainte de a le dezvălui presei.Nissan a subliniat că va lua măsuri pentru a evita reperarea acestor abateri în viitor, precizând că intenţionează să introducă un nou mecanism de testare.