sâmbătă, aprilie 10, 2021

Grupul media turc care detine postul Kanal D in Romania a fost cumparat de o companie apropiata lui Erdogan

Compania Demiroren, vazuta ca sustinatoare a presedintelui Tayyip Erdogan, a fost de acord sa cumpere ziarul Hurriyet, care detine televiziunile CNN Turk si Kanal D, cea din urma prezenta si in Romania, a spus un oficial, pentru Reuters. Afacerea ar putea sprijini mediatic si mai mult Guvernul turc.

Demiroren a fost de acord sa cumpere grupul media Dogan, a spus un oficial al Demiroren pentru Reuters, refuzand sa ii fie dat numele, pentru ca afacerea inca nu a fost facuta publica.

Oficialul nu a dat pretul tranzactiei, adaugand ca tranzactia va fi anuntata in mod oficial mai tarziu miercuri.

„Discutiile progreseaza si a fost facuta o intelegere privind achizitia”, a mai spus oficialul.

Nimeni de la Grupul Dogan nu a comentat imediat informatia pentru Reuters.

Un reprezentant al Hurryiet a spus „Personalul este in acest moment informat. O declaratie detaliata cu privire la tranzactie va fi facuta la bursa din Istanbul azi”.

Actiunile Grupului Dogan au crescut cu peste 17%, pana la 0,85 lire, iar cele ale ziarului Hurriyet au crescut miercuri cu 19%, pana la 1,22 lire.

Erdogan a acuzat in repetate randuri compania ca ar relata in mod tendentios stirile cu privire la partidul sau de guvernamant, Partidului Dreptate si Dezvoltare (AKP).

Afacerea marcheaza o „crestere a monopolului opiniei”, a spus Andre Finkel, un vechi comentator asupra problemelor Turciei si autorul cartii „Turkey: What Everyone Needs to Know”.

Potrivt acestuia, „este finalul unei ere”, intrucat grupul Dogan a incercat sa faca „un soi de opozitie, dar nu foarte mult, astfel incat guvernul sa nu intervina”.

In 2009, grupului Dogan i sa aplicat o amenda de 2,5 miliarde de dolari pentru impozitele neplatite, intr-un demers pe care opozitia l-a catalogat drept o incercare de a zdrobi critica mediatica a lui Erdogan.

In urma amenzii, Aydin Dogan a fost nevoit sa vanda ziarele grupului Milliyet si Vatan lui Demiroren. De atunci, ziarele respective au adoptat o puternica pozitie pro-guvernamentala.(Hotnews)


Turcia:10 amirali reținuți pentru “mesaj subliminal de lovitură de stat”

Autoritățile turce au reținut 10 amirali în rezervă, sub acuzații de organizarea de grup infracționala, după ce au au semnat o declarație prin care afirmă importanța pentru securitatea turcă a Convenției de la Montreux menită să prevină militarizarea Mării Negre, conform Reuters.

Turcia: Deputatul pro-kurd internat la ATI, după ce a fost reținut

Proeminent apărător al drepturilor omului și deputatul pro-kurd, Ömer Faruk Gergerlioğlu a fost dus la spital după ce a preinfarct, la câteva ore după ce a fost reținut, conform presei turcești.

Turcia: O femeie a decedat după întârzierea spitalizării, pe fondul creșterii cazurilor COVID-19

O femeie în vârstă de 41 de ani a decedat după ce a așteptat peste două săptămâni să fie internată în spital pentru tratamentul bolilor pulmonare, conform Ahval News.

Scenariu de film! Un deputat certat cu un afacerist pentru un teren aparținând statului

Un afacerist din provincia sud-estică Adiyaman a ajuns după gratii după ce un deputat din partidul lui Erdogan i-a propus să-i vândă un teren aparținând statului și situat în Ankara, conform DW.

Turcia a sechestrat averea unui ziarist din România. Necdet Celik:”Eu nu sunt terorist, sunt ziarist”

Autoritățile turc au sechestrat averea unui ziarist turc din România și a altor 205 de susținători ai clericului Fethullah Gulen, pentru “a prevenii finanțarea terorismului”.

Turcia: Patru solicitanți de azil, extrădați după ce au protestat susținând Convenția de la Istanbul

Patru iranieni , solicitanți de azil, au fost deportați pe 6 aprilie pentru participarea la o demonstrație împotriva retragerii Turciei din Convenția...