Coadă de camioane de până la 20 de kilometri s-a format în orașul turcesc Edirne, după ce Bulgaria, care se va alătura spațiului Schengen, a crescut controalele la vamă, conform T24.
Coada s-a format după acordul de aderarea parțială a României și Bulgariei la spațiul Schengen, care asigură libera circulație în cadrul UE, începând cu 31 martie.
Astfel, controalele au început să fie înăsprite la vama bulgară din Lesovo, vizavi de Poarta de Frontieră Hamzabeyli, care se deschide din Turcia către Bulgaria.
Odată cu creșterea controalelor, în ultimele zile s-au format cozi lungi pentru camioanele care vin la poarta de frontieră pentru a duce marfa pe care au cumpărat-o din Turcia în țările europene.
Șoferii de camion, care au așteptat ore în șir la o coadă de până la 20 de kilometri pe șoseaua Hamzabeyli, au cerut o soluție la problemele lor.
„Sunt la coadă de 24 de ore”
Arif Cinci, care a dus marfa pe care a cumpărat-o de la Adapazarı și vrea să o ducă în România, s-a plâns de situație.
„Aceste cozi se formează pentru că partea bulgară nu funcționează. Din păcate, parcarea nu este suficientă. Mi-am luat marfa de la Adapazarı, voi merge în România. Am așteptat la coadă de 24 de ore. Platformele Bulgariei sunt inadecvate, nu funcționează, așteptăm așa”, spune acesta.
„Refugiații pot călători ilegal noaptea”
Hüseyin Kalbuk, care ce marfa pe care a cumpărat-o de la Istanbul în Olanda, a vorbit despre problemele cu care se confruntă tiriști care stau la coadă.
„Trebuie să dormim în vehicul pentru că refugiații poat intra ilegal noaptea. De fapt, noi am văzut aseară 3 refugiați, dar am anunțat jandarmeria. Avem mari probleme în acest sens”, spune Kalbuk, care așteaptă la coadă.
De asemenea, bărbatul a subliniat faptul că problema cozilor există la plecarea din Turcia și că ei nu se confruntă cu aceeași problemă la sosire.
„Din anumite motive, aceste cozi apar întotdeauna la plecare. Acum vom merge în Bulgaria de aici, avem aceeași problemă când trecem de acolo în Serbia. Există și probleme la trecerea prin Croația. Parcă fac asta pentru a ne restricționa exporturile. Suntem nenorociți pe drumuri”, adaugă acesta.