Turcii au lansat un boicot împotriva cafenelelor și a restaurantelor, după o creștere a prețurilor, conform Turkish Minutes.
Boicotul de weekend lansat pe rețelele de socializare de turcii care susțin că nu își mai permit să mănânce afară din cauza inflației mari și a dificultăților financiare, a primit și sprijinul unor persoane publice.
Organizatorii și susținătorii boicotului susțin că întreprinderile folosesc inflația din Turcia ca o scuză pentru a-și crește profiturile. Boicotul urmărește să protesteze prețurile crescute pentru porții mai mici, precum și creșterea costului vieții.
Printre cei care susțin campania pe rețelele de socializare, anunțată cu hashtag-ul #fahisyemeğeBOYKOT (Boicotarea alimentelor la prețuri excesive), se numără expertul în economie İris Cibre și jurnaliștii Cengiz Erdinç și Sevilay Yılman.
Cibre a invitat pe toată lumea să se alăture boicotului pentru a „pune capăt oportunismului” într-o postare pe contul X.
„O jumătate de porție de kebab de pui nu poate costa 200 TL. Un singur bol de supă de linte nu poate costa 200 TL. Aceasta nu este inflație, este profit!” spune Erdinç.
Yılman le-a îndemnat oamenilor să nu meargă la cafenele și restaurante în perioada 20-21 aprilie, chiar dacă sunt invitați, menționând că este necesar să se arate puterea oamenilor împotriva comercianților care „exploatează inflația ca scuză și supraîncărcă cu bună știință publicul”.
Cele mai recente date de la Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) au arătat că inflația alimentară a Turciei a fost de 71,1% în februarie, o cifră de peste 13 ori mai mare decât media a 38 de țări.
Potrivit OCDE, rata inflației alimentare a Turciei a crescut cu 18,6% din mai 2023. În ultimii câțiva ani, țara a suferit de o deteriorare a economiei, cu o inflație ridicată, care depășește 65 la sută.