marți, noiembrie 24, 2020

Alte planuri ale Metrorex: Magistrala 6 şi lansarea licitaţiei

Deşi  lucrările la metroul din Drumul Taberei au  trenat vreme de ani de zile spre exasperarea cetăţenilor, obligaţi să se deplaseze pe trasee strangulate şi să suporte praful,noroiul  şi dezordinea provocate de   lucrări prost protejate , Metrorex se evidenţiază acum prin planuri noi .

Metrorex își propune ca până la sfârșitul anului să lanseze licitația pentru lucrările de structură la Magistrala 6 de metrou, Linia 1 Mai – Otopeni, iar o estimare optimistă indică începerea lucrărilor în a doua parte a anului 2017, a declarat vineri, pentru AGERPRES, directorul general al companiei, Marin Aldea.

Ceremonia de sfintire a echipamentelor Tunnel Boring Machine (TBM), care vor lucra la executia tunelelor de metrou de la Linia 5 Drumul Taberei - Pantelimon, tronsonul Raul Doamnei - Eroilor (viitoarea statie de metrou Academia Militara), in Bucuresti, vineri, 6 iulie 2012. RAZVAN CHIRITA / MEDIAFAX FOTO

„Magistrala 6 de metrou — cred că deja toată lumea știe — este un proiect ambițios al Metrorex. Noi am decis să mergem în continuare pe varianta completă cu 12 stații și 14,2 kilometri lungime. Ieri, în ședința Consiliului General al Municipiului București, a fost aprobat Planul Urbanistic Zonal și le mulțumesc tuturor celor care s-au implicat și ne-au sprijinit în această acțiune… urmează să obținem aprobarea pentru PUZ și de la Consiliul Județean Ilfov. Avem la acest moment toate avizele pentru ca documentația să fie înaintată la Consiliul Județean Ilfov pentru obținerea aprobării. Vom face demersuri la Agenția pentru Protecția Mediului pentru a obține acordul de mediu. Sunt discuții pe care le purtăm, la acest moment, cu consultantul (…) și SC Metrou SA pentru revizuirea documentației pentru licitație și ne propunem ca până la finele acestui an să lansăm licitația pentru lucrările de structură”, a spus Aldea.

„O estimare optimistă a noastră — că trebuie să fim optimiști și să ne propunem întotdeauna ținte ambițioase — ar fi ca lucrările să înceapă în a doua parte a anului 2017 și să se termine cam în patru ani. Noi așa am estimat: de la începerea lucrărilor, finalizarea va fi în circa 48 de luni”, a precizat Marin Aldea.

Potrivit acestuia, valoarea proiectului este de 1,3 miliarde de euro, cu TVA, suma incluzând și achiziționarea unui număr de 12 trenuri.

„Finanțarea va fi asigurată din acordul de împrumut pe care România l-a făcut prin Agenția Internațională de Cooperare a Japoniei — JICA — de 41,87 miliarde de yeni, respectiv circa 330 de milioane de euro — și va acoperi partea de asistență tehnică, consultare și proiectare, dar și o treime din lucrările de structură.

O mare parte din acest obiectiv de investiții va fi finanțată prin Programul Operațional Infrastructură Mare. Metrorex, cu sprijinul Ministerului Transporturilor și Ministerul Fondurilor Europene, va întreprinde, în continuare, toate demersurile pentru obținerea finanțării pentru acest proiect din fonduri europene nerambursabile, mai ales că este un proiect matur din punctul nostru de vedere. Documentațiile pentru licitație sunt în curs de finalizare. Diferența de finanțare, și mă refer la cheltuielile neeligibile, se va acoperi de la bugetul de stat”, a explicat șeful Metrorex. Consiliul General al Municipiului București (CGMB) a aprobat, joi, Planul Urbanistic Zonal (PUZ) pentru tronsonul 1 al Magistralei 6, Linia 1 Mai — Otopeni.

Potrivit expunerii de motive, linia de metrou va avea ca menire principală deservirea Aeroportului Internațional Otopeni, făcând legătura dintre acesta și Gara de Nord.

Magistrala 6 va urmări traseul: Calea Griviței, calea ferată din zona Pajura, Bd. Poligrafiei, Piața Presei Libere și șoseaua București Ploiești/DN1/E60, având următoarele stații: Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroportul Băneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I. C. Brătianu, Aeroportul Otopeni.

COVID-19: Turcia trece printr-o perioadă de „contagiune în masă”

Ministrul Sănătății, Fahrettin Koca, a declarat, pe 18 noiembrie, că Turcia trece acum printr-o perioadă de „contagiune în masă”

Turcia: Peste 4 milioane de tineri nu au acces la educație

Peste patru milioane de tineri nu au acces la educația în Turcia, după ce guvernul turc a decis închiderea școlile până la sfârșitul anului, a declarat Feray Aytekin Aydoğan, președintele sindicatului turc Eğitim-Sen, citat de Duvar English.

Erdogan vrea Turcia în UE: ”Ne gândim să ne construim viitorul împreună”

Președintele Recep Tayyip Erdoğan a afirmat că vrea Turcia în Europa și a cerut UE să-și țină promisiunile,

Turcia: Un taximetrist a folosit un manechin pentru distanțare socială

Un șofer de taxi din provincia de nord-vest Düzce și-a pus un manechin pe scaunul din dreapta, pentru a impune distanțarea socială cu clienții,

Povestea unui profesor turc care a trebuit să se mute în 4 țări ca să evite extrădarea

Un profesor turc care predă în Libia a povestit despre experiențele sale după puciul eșuat din 15 iulie 2016, de când s-a mutat în patru țări diferite pentru a evita extrădarea în Turcia.

COVID-19: Turcia închide școlile și introduce carantina de seară la nivel național

Turcia a închis școlile și a introdus carantină la nivel național de la ora 20:00 până la 10 dimineața, conform declarațiilor președintelui Recep Tayyip Erdoğan.

63.000 de persoane urmărite penal pentru că l-ar fi insultat pe Erdoğan

63.041 de persoane au fost acuzate de insultarea președintelui începând cu 2014, de când Recep Tayyip Erdoğan a fost ales, potrivit unui raport al unui deputat de opoziție, citat de Turkish Minutes.

Bolnava de cancer a murit după ce Turcia a refuzat să-i fie eliberat un pașaport

Bolnava de cancer a murit după ce Turcia a refuzat să-i fie eliberat un pașaport