vineri, noiembrie 22, 2024

Turcia anchetează compania italiană, Ferrero pentru monopolizarea pieței de alune

Turcia a lansat o anchetă împotriva compania italian, Ferrero privind monopolizarea pieței de alune, conform Turkish Minutes.

Ferrero are peste 1.000 de angajați în Turcia, unde își aprovizionează de peste trei decenii alune în regiunea Mării Negre.

Însă compania, cel mai mare cumpărător de alune din Turcia, în special pentru Nutella, celebră în întreaga lume, i-a înfuriat pe fermierii turci.

Turcii acuză Ferrero că le plătește sume mici pentru alune și apoi își vinde produsele la prețuri semnificativ mai mari.

„Am început procesul nostru legal cu autoritatea de concurență în septembrie împotriva companiei italiene Ferrero, care încearcă să monopolizeze industria alunelor”, susține Hilmi Güler, primarul provinciei Ordu, de la malul Mării Neagră, a cărei economie se bazează în mare parte pe veniturile din alune.

Güler a promis că va lupta pentru a proteja fermierii turci împotriva exploatării.

„A fost lansată o anchetă din cauza acțiunilor companiei la toate nivelurile, de la producție la cumpărare, decojire și export. Nu putem lăsa alunul la cheremul câtorva speculatori. Lucrăm pentru a adăuga o nouă dimensiune acestui lucru”, afirmă primarul.

Într-o declarați, Ferrero a spus că compania nu deține în mod direct sau gestionează ferme din Turcia și nu își aprovizionează alune direct de la fermieri.

„Achiziționează alunele de care are nevoie pentru produsele sale respectând reglementările pieței libere și pe baza dinamicii pieței”, se arată în comunicatul Ferrero.

Turcia este cel mai mare producător mondial de alune, reprezentând aproximativ 70% din totalul ofertei mondiale.

Gigantul global produce și ciocolată Ferrero Rocher și ouă de ciocolată, Kinder.

Turcia, prinsă între Orient și Occident. În NATO, dar și parteneră în blocul BRICS, cu China și Rusia?

Turcia, membră NATO, a primit statutul de țară parteneră de către grupul de națiuni BRICS, din care face parte China și Rusia, conform presei turcești.

X, platforma cheie de informarea din Turcia, pierde clienți după alegerile din SUA. Acuzații de dezinformare

„Am dorit să informăm cititorii că nu vom mai posta de pe niciun cont editorial oficial al Guardian pe site-ul de socializare X”, se arată în anunţul publicaţiei britanice, care are mai mult de 80 de conturi pe X, cu aproximativ 27 de milioane de urmăritori.