Mark Zuckerberg, patronul Facebook, a răspuns întrebărilor parlamentarilor americani despre diversele probleme care afectează cunoscuta reţea de socializare în timpul unei audieri care a durat cinci ore, lăsând însă şi câteva subiecte fără răspuns.
În timpul unei prime apariţii îndelung aşteptate, tânărul antreprenor a făcut faţă numeroaselor întrebări venite din partea senatorilor care i-au cerut lămuriri despre felul în care gestionează abuzurile survenite în utilizarea platformei, problema protecţiei datelor personale sau manipularea politică a datelo
CEO-ul Facebook a explicat de asemenea că lupta împotriva manipulării politice este dificilă, făcând referire la un fel de ”cursă a înarmării” împotriva ”celor din Rusia care se ocupă cu exploatarea sistemelor noastre”.
Antreprenorul a mai precizat că compania ”lucrează” cu procurorul special Robert Mueller, care crede că internetul, şi în mod special Facebook, a fost implicat într-o vastă operaţie de propagandă de provenienţă rusă în timpul alegerilor prezidenţiale americane din 2016 câştigate de Donald Trump.
”Unul dintre cele mai mari regrete ale mele este că nu am identificat mai rapid ingerinţele străine în campania electorală prin intermediul reţelei”, a explicat Zuckerberg,care a lăsat să se înţeleagă că nu se opune unei forme de ”reglementare” a companiilor care activează în domeniul internetului, problemă menţionată de mai mulţi parlamentari în timpul audierii, dacă ”aceasta este realizată corect”. A dat de asemenea asigurări că reţeaua, care numără peste două miliarde de utilizatori, nu este un ”monopol”, fără să numească însă vreun concurent al Facebook.Mulţi parlamentari şi-au exprimat însă ”scepticismul” în faţa răspunsurilor lui Zuckerberg care, la multe dintre întrebări a răspuns ”nu ştiu”, în faţa numeroşilor senatori şi jurnalişti care au asistat la audieri.
”În timpul acestei audieri (…) vi s-au pus mai multe întrebări cruciale la care nu aţi avut răspuns”, a comentat senatoarea Kamala Harris.
Zuckerberg a fost nevoit să explice de mai multe ori maniera în care compania administrează informaţiile utilizatorilor postate pe reţeaua de socializare: ”nu vindem informaţiile companiilor de publicitate”, a subliniat antreprenorul, dând asigurări că reţeaua le permite acestora doar să ţintească utilizatorii relevanţi.
Potrivit lui Zuckerberg, această procedură de lucru face ca mesajele să fie ”mai eficiente” şi este esenţa modelului economic al Facebook.
Senatorii i-au pus de asemenea numeroase întrebări despre lipsa de claritate în ceea ce priveşte condiţiile de utilizare. Senatorul John Kennedy a tranşat problema afirmând: ”Acordul dumneavoastră cu utilizatorii este o porcărie”. ”Nu vreau să ajung să votez pentru reglementarea Facebook, dar Dumnezeule, o voi face”, i-a spus acesta miliardarului, care va fi audiat miercuri de către o comisie din Camera Reprezentanţilor.