duminică, februarie 25, 2024

Turcia crește cenzura:“O instituție publică crucială a devenit un braț al lui Erdoğan”

Consiliul suprem de radio și televiziune (RTÜK), contribuie  la creșterea cenzurii din țară, impune sancțiuni pentru posturile care critică guvernul turc, susține Human Rights Watch (HRW), citat de Turkish Minutes.

Într-o conferință de presă, marți, HRW a semnalizat că RTÜK a contribuit la cenzură într-o țară în care marea majoritate a știrilor de televiziune sunt deja pro-guvernamentale prin impunerea de interdicții de difuzare de cinci zile pe două posturi TV și amenzi grele pentru alții.

 „Sancțiunile grele asupra serviciilor de difuzare critice la adresa  guvernului de către ”câinele de pază al Turciei” demonstrează modul în care o instituție publică crucială a devenit un braț al guvernului președintelui Erdoğan. Suspendarea emisiunilor sau aplicarea unor amenzi grele împotriva celor câteva posturi de televiziune rămase, care îndrăznesc să difuzeze programe care critică guvernul, le încalcă dreptul la liberă exprimare”, a declarat Hugh Williamson, directorul Europa și Asia Centrală la Human Rights Watch. 

Potrivit declarației, deciziile recente de a impune suspendări de difuzare de cinci zile pentru Halk TV și Tele 1 TV și de a amendă celorlalte  câteva canale rămase, care difuzează opinii critice la adresa  guvernului ,demonstrează că organismul de reglementare este strâns aliniat cu interesele președintelui lui Tayyip Erdoğan.

Amendă pentru un comentariu

Cel mai recent, RTÜK a amendat rețeaua populară de știri TV Habertürk pe 2 decembrie și a dispus suspendarea a cinci episoade ale unui program din cauza unui politician din opoziție invitat la program, criticând investițiile din Qatar în producția de tancuri militare turcești. 

Consiliul a decis că  aceste critici sunt contrare integrității statului și principiilor fondatorului Turciei, Mustafa Kemal Atatürk, cu încălcarea articolului 8 / 1a din Legea 6112, care reglementează radiodifuziunea. 

Un procuror din Ankara a anunțat simultan o anchetă penală asupra politicianului pentru comentariile sale.

60 de canale TV închise

Majoritatea publicului turc se bazează pe televiziune pentru acoperirea știrilor. Guvernul turc a închis 60 de canale TV și radio prin decret după lovitura de stat eșuată. Guvernul a jucat, de asemenea, un rol activ în preluarea marilor mijloace media din 2007 de către companiile pe care le consideră prietenoase. 

Un jurnalist riscă 10 ani de închisoare pentru insultarea lui Erdogan

Insultarea președintelui este o crimă în Turcia, conform controversatului articol 299 din Codul penal turc (TCK). Cine îl jignește pe președinte riscă până la patru ani de închisoare, pedeapsă care poate fi majorată dacă infracțiunea a fost comisă prin intermediul mass-media.

Operațiunea de căutare de la controversată mina de aur a fost oprită

Ministerul Mediului, Urbanizării și Schimbărilor Climatice, pe 17 februarie, a anunțat că licența minei a fost anulată.

Un englez s-a mutat într-un resort de cinci stele din Antalya ca să facă economie

Josh Kerr și-a împărtășit călătoria pe contul său TikTok și a spus că preferă să petreacă o lună la hotel în Antalya unde este „cald și însorit” și care costă 944 de lire sterline, decât să cheltuiască 950 de lire sterline pe lună pentru chirie și facturi pentru apartamentul său din Manchester.

Turcia: Un jurnalist riscă 5 ani de închisoare după ce a scris despre corupția din justiție

Tolga Şardan este acuzat de „diseminarea publică a informaţiilor înşelătoare” şi „insultarea organelor judiciare ale statului” în temeiul Codului penal turc (TCK) în rechizitoriul de şase pagini.

52 de candidați pentru primăria Istanbulului la alegerile din martie 2024

Taylan Yıldız, care a fost membru al Consiliului Municipal din Istanbul între 2019 și 2023 din Partidul İYİ, va candida independent.