Turcia a interzis reclame pentru campaniile de social media ca parte a noii reglementări privind social media, conform Duvar English.
Interzicerea reclamelor pentru companiile platformelor de socializare inclusiv Facebook, Instagram, Twitter, Periscope, TikTok și Dailymotion a venit în urma refuzului de a numi reprezentanți în Turcia.
Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, Periscope și TikTok au fost amendați cu 10 milioane de lire turcești fiecare pentru că nu au numit reprezentanți. Aceștia au fost amendați cu încă 30 de milioane de lire fiecare pentru că încă nu numiseră reprezentanți pe 3 decembrie.
În cazul în care insistă să nu numească reprezentanți în termen de trei luni de la interdicție, următorul pas va fi scăderea lățimii de bandă cu 50% ,iar aceasta va scădea în continuare cu 90%.
Noua reglementare a rețelelor de socializare a Turciei a intrat în vigoare la 1 octombrie 2020, pe fondul unor critici intense asupra cenzurii, aducând un șir de restricții pentru companiile de socializare.
Șeful Asociației de Informatică Alternativă, Faruk Çayır a criticat decizia guvernului, expicând că sancțiunile obligă efectiv companiile să se retragă din Turcia.
„Fără reclame, va fi lipsit de sens pentru aceste companii să opereze în Turcia. Companiile de social media fie vor solicita plăți pentru aplicațiile lor, fie le vor închide din cauza faptului că nu primesc venituri din reclame. Solicitarea plăților este, de asemenea, lipsită de sens, deoarece se vor confrunta cu dimensiunea lățimii de bandă după un timp” susține Çayır.
Çayır a menționat că sancțiunile vor avea, de asemenea, un efect negativ asupra grupurilor defavorizate care își fac auzite vocile pe rețelele de socializare și pe platformele de știri care ajung la publicul lor prin intermediul acestuia, ceea ce va împiedica dreptul cetățenilor de a primi știri.