Peste 65 la sută dintre turci, inclusiv susținătorii Partidului Justiției și Dezvoltării (AKP) de guvernământ și aliatul acestuia, Partidul Mișcării Naționaliste (MHP), sunt nemulțumiți de starea actuală a sistemului educațional, relatează Gazete Duvar.
Rezultatele sondajului au fost anunțate pe rețelele sociale de Centrul de Cercetare Socială, Yöneylem, în momentului începerii anului școlar 2023-2024, pentru aproape 20 de milioane de elevi din Turcia.
Potrivit sondajului, care a fost efectuat pe 2.100 de alegători din 27 de provincii între 28 și 30 august, 49,2% dintre participanți au declarat că starea sistemului de învățământ din Turcia este „foarte proast”, în timp ce 16,1% au spus că este „rea .”
Sondajul a mai arătat că 22,2% cred că sistemul de învățământ nu este „nici bun, nici rău”, 7,3% cred că este „bun” și 3% cred că este „foarte bun”.
70 la sută din alegătorii opoziției nu sunt mulțumiți
Distribuția voturilor pe partidele politice a arătat că 16,9% dintre susținătorii AKP, 70,7% dintre alegătorii de opoziție Partidul Popular Republican (CHP) și 14,9% dintre susținătorii MHP sunt printre cei care spun că starea sistemului de învățământ este „foarte proastă”.
Participanții care spun că starea este una „rea” au inclus 13,4% dintre alegătorii AKP, 15,2% dintre susținătorii CHP și 19,1% dintre alegătorii MHP.
Zonele afectate de cutremur, fără școli adecvate
Între timp, Inițiativa Asociației Victimelor cutremurelor din Hatay a emis duminică o declarație de presă cu privire la problemele educaționale din Hatay, una dintre zonele cele mai puternic afectate de cutremure din 6 februarie.
Fondatorul inițiativei, Ekrem Deveci, a declarat că elevii, profesorii și părinții sunt profund îngrijorați de faptul că, în ciuda faptului că au trecut șapte luni de la cutremure, Ministerul Educației nu a reușit să ofere un mediu școlar adecvat în oraș.
„Din cauza cutremurelor, multe școli au fost distruse sau avariate în măsura în care nu pot fi folosite pentru educație. În ceea ce privește școlile rămase care nu au fost grav avariate și au fost deschise în aprilie, nu le putem accesa din cauza renovărilor în desfășurare care au început în septembrie. Soarta unor școli moderat deteriorate este încă incertă. Nu este clar dacă aceste clădiri vor fi demolate sau consolidate”, afirmă Deveci.
Deveci a adăugat că unele dintre școlile solide din punct de vedere structural care trebuie pregătite pentru cursuri sunt, din păcate, folosite de alte instituții publice, ceea ce face imposibilă utilizarea lor în scopul propus.