vineri, noiembrie 22, 2024

Relansarea investiţiilor majore în Portul Constanţa

Relansarea investiţiilor majore în Portul Constanţa, garanţia dezvoltării şi diversificării afacerilor şi, implicit, consolidarea celor peste 20.000 de locuri de muncă directe şi indirecte, cât se apreciază că generează activitatea economică de pe platforma portuară aflată în operarea directă a Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime (CNAPM) Constanţa SA sunt elemente pentru 2017.

Investiţiile, în valoare de peste 29 de milioane de lei şi aproape 46 milioane euro, potrivit bilanţului CNAPM Constanţa, au fost făcute din fonduri proprii ale companiei, fonduri europene şi bani proveniţi de la bugetul Ministerului Transporturilor.

Potrivit raportului, prezentat de directorul general al companiei, Dan Tivilichi, pe parcursul anului 2017 CNAPM Constanţa a avut 13 proiecte majore pentru investiţii în infrastructura portuară – lansate în execuţie, finalizate, deschise finanţări pentru execuţie sau studii de fezabilitate.

A fost demarat planul cadastral aferent teritoriilor porturilor Constanţa şi Tomis, hartă în premieră pentru porturile maritime româneşti, a fost efectuată prima etapă a dragajului de întreţinere în bazinele portuare Constanţa şi Midia, operaţiune reluată după mai bine de zece ani, şi a fost realizată, cu resurse proprii, pentru prima dată, reţeaua electrică de forţă şi iluminat în zona danelor fluvio-maritime 97 – 99, la terminalul de barje, din zona porţii de acces numărul 7 a Portului Constanţa Sud. De asemenea, după aproape 20 de ani au fost preluate şi puse în operă, exclusiv în regie proprie, lucrările de reparaţii asfaltare şi întreţinere la drumurile de acces, parcări şi marcaje rutiere.

Totodată, au fost achiziţionate propriile autobasculante multifuncţionale şi au fost executate reparaţii la clădirea administrativă rădăcină Mol III S.

A fost asigurată finanţarea pentru lansarea licitaţiei pentru dragajul de investiţie şi a început implementarea proiectului de creare a infrastructurii pentru amenajarea Danei 80 ca dană specializată în operarea navelor cu adâncimi mari. Tot în 2017 a fost lansat în execuţie studiul de fezabilitate şi aplicaţia de finanţare, prin fonduri europene, pentru realizarea lucrărilor de infrastructură în vederea dezvoltării de terminale specializate în Portul Constanţa Sud – MOL III S – ultima fază de extindere. Şi, nu în ultimul rând, au început lucrările de modernizare şi sistematizare a accesului la Poarta 1 a Portului Constanţa, în cadrul proiectului CIVITAS Portis.

foto 2 Port-Constanta

La fel de importante sunt investiţiile proprii lansate în execuţie sau chiar finalizate de operatorii portuari, evidenţiind finalizarea lucrărilor şi darea în folosinţă a terminalului de cereale din danele 55-56, cu o capacitate de operare de 200.000 tone, în care Oil Terminal a investit peste 44 milioane euro, demararea lucrărilor de construcţii în dana 80 a terminalului de cereale de 200.000 tone, investiţie de 50.000.000 de euro, lansată de COMVEX, sau finalizarea în acest an a investiţiilor de peste 14,5 milioane de euro, în modernizarea şi eficientizarea infrastructurii de operare containere, în danele 51-52, realizate de operatorul SOCEP.


 

X, platforma cheie de informarea din Turcia, pierde clienți după alegerile din SUA. Acuzații de dezinformare

„Am dorit să informăm cititorii că nu vom mai posta de pe niciun cont editorial oficial al Guardian pe site-ul de socializare X”, se arată în anunţul publicaţiei britanice, care are mai mult de 80 de conturi pe X, cu aproximativ 27 de milioane de urmăritori.

Turcia, prinsă între Orient și Occident. În NATO, dar și parteneră în blocul BRICS, cu China și Rusia?

Turcia, membră NATO, a primit statutul de țară parteneră de către grupul de națiuni BRICS, din care face parte China și Rusia, conform presei turcești.