Zaman Romania

Istanbul: Peste 33.000 de plângeri legate de șoferii de taxi. Iată motivul cel mai deschis întâlnit


Direcția Serviciilor de Transport Public (TUDES) a Municipiului Metropolitan din Istanbul (İBB) au anunțat numărul de plângeri și motivul acestora, în legătură cu șoferii de taxi, conform Gazete Duvar.

După ce au analizat plângerile adresate liniei de urgență a municipalității, instituția a concluzionat că în primele șase luni ale anului 2023, au fost făcut 33.878 de plângeri, dintre care 18.079 au fost legate de faptul că șoferii de taxi „a fi pretențios în ceea ce privește ruta și pasagerul”.

Următorul motiv are fi suprataxarea, cu 3.026 de reclamații, indicând o problemă semnificativă în transparența tarifelor. În plus, un număr substanțial de pasageri au raportat că au suferit un tratament nepoliticos, cu 3.415 plângeri depuse.

Alte probleme includ șoferii care duc călătorii pe rute mai lungi, cu 1.386 plângeri, refuzul de a ridica pasageri pe distanțe scurte având 1.290 plângeri și nedeschiderea taximetrului cu 712 plângeri și hărțuirea cu 652 plângeri.

Cel mai mare număr de reclamații la adresa șoferilor de taxi a avut loc în lunile mai și iunie, începutul sezonului turistic pentru Turcia.

Numărul taxiurilor nu a crescut din 1990

În Istanbul sunt înregistrați 45.786 de șoferi și 18.773 de taxiuri. Deși Municipiul Metropolitan din Istanbul a spus că Istanbulul se află într-o situație proastă în ceea ce privește numărul de persoane pe taxi, există un blocaj în rezolvarea problemei.

Numărul de taxiuri din Istanbul nu s-a schimbat din 1990. Când numărul de taxiuri era scăzut și cererea era mare, prețurile plăcuțelor de înmatriculare ale taxiurilor au crescut rapid. Astăzi, valoarea medie a plăcuței de înmatriculare a unui taxi în Istanbul este de 2,3 milioane de lire, iar majoritatea taxiurilor sunt în mâinile câtorva dealeri.