Zaman Romania

GALA OLİMPİCİLOR INTERNAŢİONALİ

Şcoala românească naşte valori, are valori şi consolidează valori, a declarat, marţi, ministrul Educaţiei, Liviu Pop, la Gala Olimpicilor Internaţionali, eveniment desfăşurat la Palatul Parlamentului.

„E o onoare pentru mine să fiu astăzi aici şi să vă premiez. (…) Sunt convins că alături de dumneavoastră (…) vom reuşi să spunem tuturor că şcoala românească naşte valori, are valori şi consolidează valori. M-aş bucura, în acelaşi timp, să regăsesc în universităţile din România pe toţi cei care au luat aur, argint, bronz sau menţiuni la olimpiade internaţionale. Asta ar fi o dovadă în plus că universităţile din România, mediul universitar din România este unul de excelenţă şi sunt convins că în perioada imediat următoare, prin creşterea calităţii şi creşterea bugetului până la urmă pe care Guvernul din care fac parte îl alocă anul viitor Ministerului Educaţiei şi nu numai, performanţa şi excelenţa din învăţământul preuniversitar şi nu numai vor creşte”, a afirmat Pop.

Ministrul Educaţiei şi-a exprimat speranţa că în 2018 numărul premiaţilor va fi unul mai mare, precizând că ministerul beneficiază de resurse pentru a-i răsplăti.

„Nu-mi rămâne decât să vă apreciez, să vă mulţumesc şi speranţa că anul viitor numărul celor care vor beneficia de aceste premii va creşte, numărul colegilor mei profesori care se vor implica în aceste proiecte va fi unul şi mai mare, pentru că noi avem din bugetul pe anul viitor câteva elemente care încurajează performanţa”.

Pop a precizat că în anul care urmează vor fi înfiinţate 60 de centre de excelenţă în toate judeţele ţării.

„Avem 60 de centre de excelenţă pe care le vom înfiinţa în fiecare judeţ al ţării, inclusiv în sectoarele Bucureştiului. Prin bani de la Guvernul Japoniei vom dota aceste centre de informatică cu aparatură necesară, vom forma 150 de cadre didactice în zonele de excelenţă pe zona de informatică şi cred că pe aceste nuclee putem să ne consolidăm poziţia internaţională nu numai la olimpiada de informatică, ci şi la celelalte olimpiade, pentru că nu am avut în toate judeţele centre de excelenţă, iar prin bugetul de anul viitor în fiecare judeţ vom avea centre de excelenţă pentru toţi elevii care vor să facă excelenţă şi să aducem măsurile necesare, poate nu suficiente, dar necesare, pentru ca fiecare elev să aibă, pe lângă accesul la educaţie, şi o educaţie de calitate”, a completat ministrul Educaţiei.

Senatorul Ecaterina Andronescu, preşedintele Senatului Universităţii Politehnica Bucureşti, a declarat că întotdeauna i-a admirat pe tinerii care sunt capabili să genereze performanţă.

„Mi-aş dori din tot sufletul să vă transmit cât sunteţi de importanţi pentru şcoala românească, pentru societatea românească şi poate, în ultimul rând, şi pentru mine, pentru că dumneavoastră sunteţi cei care construiţi performanţa, iar lumea n-ar fi evoluat niciodată aşa cum a evoluat dacă oameni frumoşi ca dumneavoastră nu s-ar fi încăpăţânat să renunţe la foarte multe lucruri din cele omeneşti, din cele destinate tuturor şi să aloce din timpul, din eforturi, din inteligenţa lor pentru a obţine performanţă. De aceea, toată viaţa mea i-am admirat şi îi voi admira pe cei care sunt capabili să genereze performanţă”, a spus Andronescu.

Ea le-a transmis tinerilor olimpici că performanţă se poate face şi în ţară.

„Educaţia este totul şi cred că nu trebuie să uite nimeni dintre cei care trebuie să asigure resurse educaţiei că într-adevăr o societate fără educaţie nu poate fi o societate care să ne placă. În acelaşi timp, elitele unei societăţi ridică societatea”, a afirmat Ecaterina Andronescu.

La festivitatea de premiere au fost mai participat Camelia Gavrilă, preşedintele Comisiei de educaţie de la Camera Deputaţilor, consilierul de stat Stelian Victor Fedorca, secretari de stat din Ministerul Educaţiei Naţionale.

Au fost premiaţi 168 de elevi, din 28 de judeţe şi Bucureşti, deţinători a 228 de distincţii (3 premii I absolute, 61 de medalii de aur şi premii I, 77 de medalii de argint şi premii II, 60 de medalii de bronz şi premii III şi 27 de menţiuni) la olimpiadele internaţionale sau regionale pe discipline (juniori şi seniori).

Au fost premiate, de asemenea, cadrele didactice care i-au pregătit (203), precum şi şcolile din care provin laureaţii (89).

În cadrul evenimentului au fost acordate premii şi pentru cele mai de succes activităţi din cadrul programului „Şcoala Altfel”, câştigătoare fiind 10 şcoli din opt judeţe.

„În structura anului şcolar există o perioadă prin care şcolile pot să-şi planifice alte tipuri de activităţi. În cadrul acestor săptămâni „Şcoala Altfel” se pot dezvolta nişte proiecte şi şcolile se pot înscrie într-un concurs. Poate să participe orice şcoală în cadrul mai multor domenii – ştiinţifică, tehnic, artistic, sportiv – şi cele mai bune activităţi sunt selectate într-o primă etapă la nivelul inspectoratelor şcolare şi apoi se realizează o selecţie pe baza unor criterii de către Ministerul Educaţiei. Primele 10 activităţi, cele mai frumoase din toată ţara, fiecare pe câte un domeniu, sunt premiate în cadrul acestei gale”, a precizat Tania Irimia, director general în cadrul MEN.

Potrivit reglementărilor în vigoare, cuantumurile premiilor pentru rezultatele înregistrate la olimpiadele/concursurile internaţionale sunt următoarele: 12.545 lei – premiul I absolut (obţinut cu punctaj maxim), 9.720 lei – premiul I/medalie de aur, 8.330 lei – premiul al II-lea/medalie de argint, 5.950 lei – premiul al III-lea/medalie de bronz şi 4.065 lei – menţiune (sau diplome echivalente).

Sumele în bani acordate elevilor care s-au impus în competiţiile regionale (olimpiade balcanice de seniori şi juniori, Olimpiada Internaţională Pluridisciplinară Tuymaada, Olimpiada de Informatică a Europei Centrale, Olimpiada de Chimie „D.I. Mendeleev”) sunt: 4.440 lei – premiul I/medalie de aur, 3.785 lei – premiul al II-lea/medalie de argint, 2.945 lei – premiul al III-lea/medalie de bronz şi 2.550 lei – menţiune (sau diplome echivalente).
Profesorii care au pregătit elevii au primit un singur premiu, în cuantumul cel mai mare prevăzut pentru unul dintre elevii săi. Pentru şcoala pe care elevii o frecventează sau au frecventat-o se acordă câte un premiu, în cuantumul prevăzut pentru fiecare elev premiat. În acest ultim caz, sumele primite vor fi utilizate pentru dotări destinate sprijinirii eficienţei procesului de învăţământ. Fondul total de premiere alocat de Ministerul Educaţiei Naţionale este de peste 2,5 milioane de lei.