duminică, septembrie 8, 2024

Din conferința de presă comună Iohannis – Macron. Discuţiile cu caracter economic au fost importante.

Iohannis: „Există o mare nemulțumire în Franța că sunt lucrători care aparent încearcă mai degrabă să eludeze sistemul decât să se încadreze în sistem, dar putem să observăm foarte mulți oameni în Europa de Est, de exemplu în România, care vor să lucreze în Franța, Germania, Spania. Dacă situația este așa, este foarte clar că trebuie să îmbunătățim această directivă. Este inadmisibil să vedem această nemulțumire pe de o parte în Europa de Vest că vin muncitori, pe de altă parte dorința oamenilor din Est de a trăi mai bine. Și una și alta este legitimă și, dacă această directivă a produs astfel de disensiuni și astfel de divergențe, nu înseamnă că oamenii din Franța nu au dreptate sau cei din România nu au dreptate, înseamnă că directiva nu este suficient de clară și suficient de bună”, a afirmat Iohannis.

Referindu-se la domeniul transporturilor rutiere, șeful statului a susținut necesitatea unei directive.

”Problemele sunt specifice și absolut nimeni nu are intenția să creeze condiții favorabile pentru unii și defavorabile pentru alții. Ne dorim cu toții o directivă pe detașare, plus o directivă pe transport, care îmbunătățesc situația și pentru unii și pentru alții, dar scot din piață pe aceia care speculează diferențele de dezvoltare, care încă persistă”, a subliniat Iohannis.”Am avut și astăzi discuții foarte bune, în urma cărora am decis aprofundarea Parteneriatului strategic, în special în sectoarele politic, economic, cultural și al cercetării”

Emanuel Macron: La rândul său președintele Franței a spus că revizuirea directivei privind detașarea lucrătorilor nu înseamnă împiedicarea transportatorilor români să lucreze în Europa.

Potrivit acestuia, anumite companii din Franța angajează ”cetățeni din alte state europene, în general din țări cu costuri reduse, la costurile din țările de origine, venind în contradicție cu ideea pieței unice, făcând o concurență neloială lucrătorilor francezi”.

”Doresc să punem capăt acestui sistem care nu reprezintă spiritul Uniunii Europene și este de neînțeles pentru concetățenii noștri”, a punctat Macron.

În opinia președintelui francez, situația din prezent nu este una „ideală” pentru România. „Ce viitor vă doriți pentru România? Doriți ca (…) salariile din România să rămână la o treime din salariile din Franța? Vă doriți ca munca calificată să se

dezvolte insuficient? Sau vă doriți ca țara dumneavoastră să intre pe deplin în Europa, să aveți calificări mai bune, să atrageți talente, să vă păstrați talentele, să aveți oameni mai bine plătiți, care să aibă avantaje sociale și tranziția să se facă pe deplin? Înțeleg de la președintele dumneavoastră că ați ales a doua opțiune și că doriți ca România să intre pe deplin într-o Europă mai integrată. Deci pentru România situația din prezent nu este ideală, este o situație în care țările profită de diferențele salariale”, a mai afirmat Macron.

La Palatul Cotroceni au fost semnate și o serie de documente în prezența celor doi președinți — o declarație de intenție privind cooperarea româno-franceză pe subiecte europene de interes comun, o declarație între Airbus Helicopters și IAR Brașov privind Contractul general existent între cele două companii și un memorandum de înțelegere referitor la „Ground Based Air Defense Systems” pentru Forțele Armate Române dintre MBDA Franța și Compania Națională ROMARM SA, filiala SC Electromecanica Ploiești.

Migranți ilegali în Regatul Unit. Turcii pe locul 2, după Afganistan în 2024

Numărul de migranți care intră în Marea Britanie cu ambarcațiuni mici a crescut cu 18% în primele șase luni ale anului 2024 față de aceeași perioadă a anului precedent, 70% dintre ei fiind bărbați și o cincime minori.

Trăgătorul turc, Yusuf Dikeç, își înregistrează ca marca poziția care l-a făcut viral după J.O

Antrenorul ca spus că mișcarea de a proteja utilizarea comercială a pozei sale cu Oficiul Turc de Brevete și Mărci a venit ca răspuns la ceilalți au încercat să o înregistreze ca marcă fără aprobarea lui Dikeç.

Cel mai mare escroc cripto din lume a fost prins în Istanbul

Jandarmeria a detectat că CEO-ul companiei, Andreas Szakacs, un cetățean suedez, a venit în Turcia și și-a schimbat numele în Emre Avcı. Andreas Szakacs, care a fost reținut în timpul operațiunii din iulie, a fost arestat și trimis la închisoarea Maltepe.

Turismul turc triumfă! Număr record de vizitatori, în ciuda inflației la nivel mondial

Vizitele din Iran, Marea Britanie și chiar Ucraina au crescut semnificativ față de anul precedent.

Portret de campion. Ebru Bolat,  prima navigatoare din istoria României la Jocurile Olimpice

Ebru Bolat, în vârstă de 24 ani, a făcut istorie, fiind prima sportivă din România calificată la proba de yahting a Jocurilor Olimpice din Paris.