vineri, noiembrie 22, 2024

Programul de internaționalizare a firmelor

Un număr de 383 de companii au aplicat în cadrul programului de internaționalizare a firmelor, cele mai multe solicitări fiind pentru târguri și expoziții internaționale, site-uri și aplicații pentru mobil și misiuni economice în străinătate, a declarat miercuri ministrul Mediului de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat, Ilan Laufer, în cadrul unei conferințe de presă.

„Au aplicat 383 de companii, iar sumele solicitate de către aceștia au fost de aproximativ 3,4 ori mai mari decât plafonul nostru maxim, decât bugetul nostru. Cred că foarte important este domeniul și activitatea pentru care s-a solicitat finanțarea: Târguri și expoziții internaționale, 39%, site-uri și aplicații pentru mobil, 15%, misiuni economice în străinătate, 10% , crearea identității vizuale, branding și logo, 10%, analize și studii de piață, 7%, cursuri pentru angajați, 6% și alte activități, 17%”, a precizat ministrul.

Potrivit acestuia, în anul 2018 plafonul pentru acest program va fi de 20 de milioane de lei, până în 2020 va atinge suma de 24 de milioane de lei.

„Avem astăzi deja 20 de firme cu care s-a semnat. Începem cu rezultatele programului de internaționalizare. În primul rând, aplicația a fost deschisă timp de 5 zile, între 31 iulie, ora 10:00 și 4 august, orele 20:00. Aplicația, așa cum am promis, a fost foarte utilizată și asta ne dorim în continuare pentru toate programele pe care le derulăm: să avem un mod cât se poate de prietenesc, simplu și practic. Consider că din ce în ce mai multe firme vor fi interesate de programele pe care le avem. Vreau să vă dau câteva informații legate de interesul foarte ridicat pentru acest program. Plafonul de 5 milioane de lei, aferent anului 2017, a fost atins la solicitantul nr. 108, în doar 58 de minute de la deschiderea aplicației. După cum știți, din anul 2018 vom avea un plafon de 20 de milioane de lei anual, urmând în 2019 să fie 22 de milioane și în 2020, 24 de milioane de lei”, a subliniat Ilan Laufer.

Rezultatele finale de înscriere în acest program arată că din București s-au înscris cele mai multe companii, respectiv 119, din Cluj-Napoca — 36, Brașov — 19 și Iași — 14.

„Din punct de vedere al etapei ne aflăm în clipa asta în etapa de evaluare, iar după aceasta, cei care au aplicat vor primi notificare de eligibilitate și semnarea acordurilor de finanțare în maximum 10 zile lucrătoare de la notificare. Ne dorim ca într-o perioadă foarte scurtă de timp deja să semnăm acordurile de finanțare, pentru cei care își doresc să facă târguri, expoziții, să poată deja să se apuce de treabă”, a spus Laufer.

În cadrul Programului de internaționalizare, ținta ministerului pentru acest an era pentru finanțarea între 100 și 150 de companii în funcție de grantul pe care îl solicită pe principiul „Primul venit, primul servit”.

Datele oficiale arată că suma maximă pe care o poate accesa o firmă este 50.000 de lei. De asemenea, există o contribuție proprie de 10% a celor care aplică, deci grantul este nerambursabil în proporție de 90%.

Bugetul maxim eligibil este de 30.000 de lei pentru participări individuale la târguri și expoziții internaționale, 15.000 de lei maxim pentru participări individuale la misiuni economice în străinătate, 10.000 de lei pentru crearea identității vizuale a companiei, marcă, siglă, 10.000 de lei pentru site și aplicații pe mobil, 10.000 de lei pentru cursuri pentru angajații lor, 10.000 de lei pentru analiză de piață și studii și 10.000 pentru alte activități.

Programul are un buget total de 71 de milioane de lei pentru perioada 2017-2020. Pentru acest an, bugetul este de 5 milioane de lei, sumă care va crește la 20 de milioane în 2018, la 22 de milioane în 2019 și la 24 de milioane în 2020.

Turcia, prinsă între Orient și Occident. În NATO, dar și parteneră în blocul BRICS, cu China și Rusia?

Turcia, membră NATO, a primit statutul de țară parteneră de către grupul de națiuni BRICS, din care face parte China și Rusia, conform presei turcești.

X, platforma cheie de informarea din Turcia, pierde clienți după alegerile din SUA. Acuzații de dezinformare

„Am dorit să informăm cititorii că nu vom mai posta de pe niciun cont editorial oficial al Guardian pe site-ul de socializare X”, se arată în anunţul publicaţiei britanice, care are mai mult de 80 de conturi pe X, cu aproximativ 27 de milioane de urmăritori.