Zaman Romania

Vara aceasta litoralul din Constanța va găzdui cel puțin două milioane de turiști

Președinta Federației Asociațiilor de Turism FAPT și vice-președinta Asociației Litoral-Delta Dunării, Corina Martin, a oferit un interviu  publicaţiei on-line Romania Zaman în legătură situația turismului de pe litoralul românesc în sezonului estival din acest an.

Turismul românesc are de cîştigat ca urmare a faptului că lumea preferă stabilitatea şi siguranţa iar evenimentele din Turcia de dată recentă i-au descurajat pe unii turişti să aleagă această destinaţie.

Este vizibl faptul că în ultimii ani numărul turiștilor a crescut vizibil pe litoralul din Constanța. Care este secretul sau motivul acestei creșteri?

Corina Martin: Motivul este unul foarte simplu. Asociația noastră pe care am înființat-o acum zece ani ,,Asociația Litoral-Delta Dunării”, a reușit să introducă un proiect unic în România, o taxă de promovare a turismului la Constanța pentru stațiunea Mamaia. Din 2013, noi am convins Primăria Constanța, că este necesară o astfel de taxă de promovare ca să reușim să sprijinim stațiunea Mamaia. Această taxă de promovare, este o taxă specială pentru toți cei care au o afecere în staţiunea Mamaia, hoteluri, magazine, restaurant etc. Rezultatele s-au văzut imediat. Am reușit să avem cea mai bună strategie de promovare a unei destinații din România. Am reușit să facem material de promovare în cinsprezece limbi internaționale inclusiv în limba turcă.

Am reușit să facem două filme oficiale de promovare a stațiunii Mamaia, în condițiile pe care nu aveam nimic până acum trei ani. Și filmul de prezentare Mamaia are sute de mii de vizualizării fiind unul din cele mai bune filme de promovare a unei stațiuni. Am început să participăm singuri la conferințe de presă în Europa, fie la Haga,fie la Bruxelles, fie la Helsinki, fie la Moscova, acolo unde mergem pentru târgurile de turism pentru promovarea Stațiunii Mamaia. Dar totuși oriunde mergem prezentăm toată destinația litoralului românesc. Asta face ca stațiunea Mamaia să aibe cea mai bună strategie de promovare. Devenind stațiunea cea mai solicitată.

Nu numai turiștii români, ci și turiști străini aleg să vină aici. De 27 de ani, Constanța nu mai avea zboruri interne și noi am reușit să  facem acest lucru printr-un proiect cu o campanie aeriană românească. Avem de trei ani zborurile Constanța-Istanbul. Începând de anul acesta am introdus opt zboruri noi săptămânale pe Aeroportul Mihail Kogălniceanu din Constanța. Din care patru zboruri interne (Consanța-Iași, Constanța- Cluj, Constanța Oradea și Constanța – Timișoara) și patru externe  din Constanța- Bruksel, Milano, Londra și Telaviv și zborurile către Istanbul  care erau. Am ridicat numărul de la unu la patru zboruri pe săptămănă Constanța –Tel Aviv. Rezultatul acestor proiecte este că  a crescut foarte mult numărul de turiști și vizibilitatea litoralului românesc și a Deletei Dunării în mai multe țări din Europa și nu numai.

Ce număr de turiști va găzdui litoralul românesc?

Corina Martin:  Anul acesta pe tot litoralul românesc așteptăm cel puțin două milioane de turiști. Un număr foarte însemnat pentru că am reuşit să aducem opt zboruri noi (patru interne, patru externe), care înseamnă o premieră după douzeci și șapte de ani. Faptul ca am introdus și alte destinații noi face ca și alți turiști europeni să ia în considerare România. De ce? Pentru că ne poziționăm cu un mesaj foarte important în actualul context tensionat în Europa și spunem așa ,,România destinație sigură”. Asta înseamnă că venim cu o invitație pentru turiștii români și europeni să ia în considerare și destinațiile românești asta în contextul că în vestul Europei lucrurile nu stau atăt de sigure atuci cănd vorbim de o alegere de vacanță. Mulți români au ales destinațiile românești din cauza că au apărut tot felul de momente de criză în vestul Europei. Ceeace înseamnă că îndepărtează turiștii din cauza evenimentelor. Nimeni nu își dorește să meargă într-o destinație în care nu este sigură.

În ultimii ani, să petreci vacanța pe litoralul bulgăresc sau pe litoralul din Turcia devenit o modă. Mai sunt atractive stațiunile din Bulgaria sau Turcia?

 Corina Martin: Sigur! Este la modă să alegem o destinație care apare și se promovează mai bine. Anii trecuți, litoralul bulgăresc s-a dezvoltat foarte mult prin finanțare germană, management german și turiști germani. Prețurile au fost foarte mici, dar în spatele acestui plan stătea de fapt un plan de dezvoltare realizat cu bani germani așa cum am zis. Între timp moda aceasta trece așa cum se întămplă, ajungând să nu mai fie așa la modă cum a fost. Mai ales că stațiunea Mamaia întrece orice stațiune de pe litoralul bulgăresc la capitolul evenimente. Nu sunt adepta de a da un mesaj românilor să rămâie numai în România în vacanțe. Eu încurajez ca românii să călătoreasă oriunde în lume pentru că văd lucruri noi și fac comparații, văd plusurile și minisurile noastre. Dar sloganul nostru este mereu ,,Vacanță în țara mea”.

Evenimentele neplăcute și tragice care au auvut loc în Turcia, în special evenimentele din ultimul an  au afectat turismul din România?

Corina Martin: Turismul din România câștigă atunci când în țările vecine situația politică nu favorizează turismul sau vacanțele. Turcia este destinația numărul unu al românilor atunci când vorbim de vacanțe. Românii iubesc Turcia. Dar este adevărat din păcate, turismul din Turcia a avut de suferit nu neapărat de pe piața românilor ci în general pe piața europeană pentru că mulți turiști se tem și atunci aleg să ocolească Turcia. Dar pot să spun că dezvoltarea Turciei este un model și o lecție de business pentru noi. Încurajăm în continuare vacanțele în Turcia, iubim Tucia. Dar din cauza motivului de siguranță românii s-au orientat către destinațiile din România.