Zaman Romania

Turcia: Legile dure pentru rețelele socializare ar putea afecta bugetul guvernului

Guvernul turc riscă să piardă venituri din cauza legii stricte a rețelelor sociale, conform Duvar English.

Activistului pentru drepturile cibernetice, Yaman Akdeniz a explicat că amenzile aplicate platformelor de socializare va duce la pierderea gravă a veniturile de către guvernul turc. 

„Interdicția publicității va afecta pe toată lumea, dar nu ar trebui să uităm că Facebook plătește Turciei impozite digitale, taxe pe valoarea adăugată și impozite reținute la sursă pentru prețurile anunțurilor pe care le primește”, a explicat Akdeniz.

Nouă reglementare a Turciei în domeniul social media a intrat în vigoare în pe 1 octombrie, pe fondul unor critici intense asupra cenzurii, aducând un șir de restricții pentru companiile de socializare, inclusiv cerința de a deschide birouri în Turcia și reducerea la jumătatea lățimii lor de bandă în cazul în care nu se conformează.

Interzicerea reclamelor

Potrivit lui Akdeniz, cea mai problematică parte a sistemului de penalizare în cinci pași este interzicerea reclamelor.

„Întreprinderile mici și mijlocii, persoanele care folosesc aceste reclame în timpul pandemiei COVID-19 și cei care își fac cumpărăturile din comerțul electronic vor fi, de asemenea, afectați. Guvernul va suferi, de asemenea, deoarece va exista o pierdere gravă de impozit „, a susținut activistul. 

Noua reglementare a rețelelor de socializare a Turciei a intrat în vigoare pe 1 octombrie, pe fondul unor critici intense asupra cenzurii, aducând un șir de restricții pentru companiile de socializare, inclusiv cerința de a deschide birouri în Turcia și reducerea la jumătate a lățimii lor de bandă în cazul în care nu respectă restricțiile.

Legislația impune ca platformele de socializare cu peste un milion de utilizatori să numească reprezentanți în Turcia, plasându-i în mod eficient sub jurisdicția turcă.

Conform noii reglementări, prima amendă a fost aplicată în noiembrie. Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, Periscope și TikTok au fost amendați cu 10 milioane de lire turcești fiecare pentru că nu au numit reprezentant.