Zaman Romania

Ruta frontiera romană în regiunea transfrontalieră Romania – Bulgaria

Cetatea Histria a fost întemeiată la mijlocul secolului al VII-lea î.e.n. (anul 657 î.e.n. după istoricul Eusebius) de colonişti veniţi din Milet. Oraşul a avut o dezvoltare neîntreruptă timp de 1300 de ani, începând din perioada greacă şi până în epoca romano-bizantină.

Camera de Comerţ Industrie Navigaţie şi Agricultură (CCINA) Constanţa a organizat, miercuri, sesiunea de finalizare a proiectului „Dezvoltarea şi promovarea unui produs turistic cultural integrat: Ruta frontiera romană în regiunea transfrontalieră Romania – Bulgaria”.

Proiectul a fost finanţat cu fonduri UE în valoare de peste 770.000 euro, prin Programul Interreg V-A România – Bulgaria, cod proiect 15.2.1.067, realizat pe parcursul a 24 de luni în parteneriat cu Asociaţia municipalităţilor dunărene „Dunărea”, din Bulgaria.

Proiectul realizează simbioza între o rută cultural-istorică şi una turistică, ce include 62 de obiective – între care 18 muzee şi 43 de situri, dintre care 24 sunt situate în România, iar 38 – în Bulgaria. De asemenea, proiectul a mai prevăzut organizarea a cinci festivaluri culturale.

Directorul general al CCINA, Dănuţ Jugănaru, a afirmat, în conferinţă de presă, că proiectul „LIMES – 15.2.1.067”, a urmărit sporirea utilizării durabile a patrimoniului cultural comun în cadrul zonei de cooperare transfrontalieră, prin dezvoltarea unui produs integrat pe baza patrimoniului turistic cultural pornind de la ruta anticului limes danubian, cu o extindere în zona pontică a cetăţilor Histria, Tomis şi Callatis.

Proiectul a fost finanţat cu fonduri UE în valoare de peste 770.000 euro, prin Programul Interreg V-A România – Bulgaria, cod proiect 15.2.1.067, realizat pe parcursul a 24 de luni în parteneriat cu Asociaţia municipalităţilor dunărene „Dunărea”, din Bulgaria.

„Proiectul a vizat definirea, dezvoltarea şi marketingul unui produs cultural comun, siturile antice romane din regiunea transfrontalieră, acestea fiind mai bine prezentate şi într-un mod mult mai atractiv puse în valoare în oferta turistică, mai uşor de recunoscut pentru cei interesaţi. noi am apreciat că acest nou produs turistic va induce creşterea numărului de înnoptări în regiunea de interes. produsul final este alcătuit dintr-un pachet de promovare multimedia realizat în limbile română, bulgară şi engleză, pus la dispoziţia turiştilor şi agenţiilor de turism atât pe siteul dedicat: danubelimes-robg.eu, cât şi sub forma materialului tipărit (broşuri, film pe DVD, revistă şi catalog)”, a declarat Dănuţ Jugănaru.

Valoarea totală a proiectului este de 908.408,15 euro, din care asistenţa financiară nerambursabilă de 772.146,93 euro.