Zaman Romania

Primarul Istanbulului s-a opus costruirii unui canal de transport maritim în Istanbul

Primarul Istanbulului, Ekrem İmamoğlu a criticat proiectul președintelui turc legat de canalul de transport de 30 de miliarde de dolari conceput pentru a ocoli calea navigabilă a Bosforului din Istanbul, a informat Ahval News.

Ekrem İmamoğlu s-a opus proiectului de canal din Istanbul, motivând că sondajele arată că 88 la sută din cetățenii metropolei nu sunt informați despre proiectul inițat de președintele turc Recep Tayyip Erdogan. Luni, în ședința lunară a municipiului Istanbul, İmamoğlu a propus dezbateri publice pe această temă. 

“ Istanbul are nevoie de acest canal?’’, s-a întrebat edilul Istanbulului. ’Se vor distruge terenuri agronomice de 136 de milioane de metri pătrați, echivalent cu 15 %. Oamenii de știință trebuie să fie consultați în legătură cu  acest proiect.  Nimeni nu poate să-l oblige pe cetățeanul, Ekrem Imamglu, tatăl a trei fii, să construiască canulul din Istanbul. Ce construim trebuie să fie util pentru generațiile viitoare”, a adăugat primarul. 

Șomaj ridicat, proiecte costisitoare

Ekrem İmamoğlu a motivat poziția sa făcând referire la criza economică. “Turcia are 15% șomaj, de unde găsesc ei 30 de miliarde de dolari să cheltuiească? Investiția ar fi o moștenerire nerezonabilă pentru copiii noștri”, a subliniat Ekrem İmamoğlu.

Afirmațiile au venit după ce ministrul Transporturilor, Cahit Turhan a declarat, luni, că lucrările la sol pentru canalul din Istanbul au fost aproape finalizate și  construcția va începe în curând .

Ce este canalul Istanbul?

Președintele Turciei, Reccep Tayyip Erdoğan s-a angajat înainte de alegerile generale din 2011 să construiască un canal în Istanbul care să conecteze Marea Neagră cu Marea Marmara.

Proiectul a fost criticat pentru costurile mari și din pentru că va antrena distrugerea  mediului înconjurător. Canalul din İstanbul ar bisecta actuala latură europeană a Istanbulului și ar forma astfel o insulă între Asia și Europa.

Canalul are în plan să găzduiască 160 de tranzite de nave pe zi și să reducă traficul maritim prin Bosfor, una dintre cele mai aglomerate căi navigabile din lume, potrivit guvernului turc.