Zaman Romania

Festivalului Internațional al Televiziunilor și Producătorilor Independenți SIMFEST

Un număr de 84 de producții media din nouă țări,participă la cea de-a 14-a ediție a Festivalului Internațional al Televiziunilor și Producătorilor Independenți SIMFEST, care se desfășoară la Târgu-Mureș.

‘În sfârșit putem să ne onorăm titulatura de festival internațional, fiindcă printre cele 84 de producții înscrise în 11 secțiuni avem producții venite foarte multe din Republica Moldova — și ne bucurăm că sunt aici colegii de la Chișinău — din Belgia, Danemarca, Letonia, Rusia, Olanda, chiar și din SUA și Israel’, a declarat, luni, președintele SIMFEST, Ioan Ceaușescu, într-o conferință de presă susținută alături de expertul în televiziune Ion Stavre, de Dorin Ion Ilie, director de imagine la France Tv, și de Cristian Franț, reprezentant al Asociației Ziariștilor Independenți din România.

Ioan Ceaușescu a trecut în revistă câteva repere ale SIMFEST, festival care se desfășoară de luni până duminică.

‘Sunt multe evenimente în program. La sfârșitul săptămânii avem din nou Zilele cărții și muzicii, un târg de carte cu evenimente editoriale deosebite. (…) Avem proiecțiile speciale, care sunt marți, miercuri și vineri. Marți seara e un film deosebit — dacă vă gândeați că sunt preoți regizori de film și care chiar lucrează la un nivel foarte înalt — un film care nu rulează în România, se numește ‘Dimineața care va veni’, regizat de preotul de la biserica românească din Cipru’, a mai spus Ioan Ceaușescu.

Ion Stavre a spus, la rândul său, că SIMFEST a avut două obiective strategice, la care s-a adăugat, pe parcurs, un al treilea obiectiv.

‘SIMFEST a avut două obiective strategice, anume crearea principiilor de creare a unei piețe de producții audio-vizuale și uniformizarea practicilor în domeniul televiziunii, pentru că televiziunea a crescut în România o dată cu mediul academic și, din acest motiv, mediul academic nu a fost capabil să ofere o expertiză înainte. Cu alte cuvinte, mediul academic s-a profesionalizat o dată cu televiziunea. (…) La aceste două obiective strategice s-a adăugat în timp acela de a deveni cel puțin un festival regional. Anul acesta sunt cele mai multe producții din străinătate, dar anul trecut am avut și participări exotice, din Nepal, și aici vreau să ating o altă latură care este importantă pentru ediția din acest an, anume componenta digitală. Cu alte cuvinte, internetul este în momentul de față ultimul mediu de comunicare apărut, care preia toate celelalte medii, le transformă, inclusiv televiziunea. Mediul digital permite o difuzare a producțiilor practic fără limită și, din acest motiv, ediția din acest an a avansat foarte mult tehnologic’, a explicat Ion Stavre.

El a mai spus că festivalul și-a căpătat de-a lungul timpului un bun renume.