Zaman Romania

ELEVII ROMÂNI AU CÂȘTIGAT DOUĂ PREMII I, DOUĂ PREMII II ȘI DOUĂ MENȚIUNI LA CONCURSUL NASA 2018

Elevii români au obținut și anul acesta premii foarte importante la Nasa Space Settlement Contest 2018. Cursanții Centrului de Educație Lumina (CEL) au urcat pe primele poziții la concursul organizat de NASA.

Dintr-un total de peste 2.500 de proiecte depuse la nivel mondial, Ion Andrei Robert, elev în clasa a VII-a, a obținut premiul I la individual,  cu  proiectul  Derzelas. Tot premiul I a câștigat și proiectul PHI, trimis de eleva Melissa Aydogan la clasa a VIII-a. Necula George Vladimir, elev în clasa a VII-a, a obținut premiul II, la fel și echipa formată din  Ariana Preda, Ilinca Lebomin și Ilinca Sotirescu,  toate eleve în clasa a VIII-a

Elevii români pregătiți la Centrul de Educație Lumina au obținut și două mențiuni,  prin Iulia Bostan și echipa Astra, alcătuită  din Clara Marinescu, Irina Marinescu, Tudor Costea, Stefan Nemeti și Victoria Hristofor.

Elevii cîștigători la competiția NASA provin din școli diferite și s-au pregătit în cadrul Centrului de Educație Lumina pentru această competiție,  în fiecare zi de sâmbătă, pe parcursul a mai bine de 5 luni, sub coordonarea  profesorului Ali Cabas.

De remarcat că în cadrul proiectelor s-au constituit  echipe de lucru alcătuite din elevi de la școli diferite, care au reușit  să finalizeze proiecte științific de  peste 100 de pagini și să obțină rezultate foarte bune în cadrul competiției organizate de NASA. Aceste rezultate sunt dovada implementării cu succes a lucrului în echipă pentru elevi proveniți de la diferite instituții de învățământ.

 

NASA Space Settlement Contest este un concurs în cadrul căruia trebuie proiectată o stație spațială unde vor locui permanent cel puțin 10.000 de persoane. Elevii participanți trebuie să redacteze și să depună un proiect de aproximativ 100 de pagini care să includă toate aspectele referitoare la stația proiectată, precum proprietățile tehnice, protecția împotriva pericolelor, materialele folosite pentru construcție, sistemul de educație, sistemul financiar, facilități pentru petrecerea timpului liber, aspecte nutriționale, agricultură, alimentație și sistem de sănătate. Participarea la proiectele NASA reprezintă un proces de lungă durată, care îi face pe elevi să dobândească abilități esențiale, precum lucrul în echipă, respectarea termenelor, dezvoltarea gândirii critice, îmbunătățirea cunoștințelor și buna cooperare.