Zaman Romania

Campania „Alege oaia”. Piaţa Obor. Un succes.

Campania „Alege oaia” are scopul de a promova consumul de carne de ovine și de a aduce un câștig crescătorilor de oi și consumatorilor, fiindcă sunt produse foarte valoroase realizate „de mâinile și sudoarea românilor”, a declarat sâmbătă ministrul Petre Daea, cu ocazia lansării campaniei în Piața Obor.

„Suntem la un program cu totul și cu totul cunoscut de dumneavoastră, lansat la Indagra. V-am spus atunci că următorul popas vă fi în piața Obor. Am fost la 10 fără un minut aici, alături de valoroșii crescători de ovine, oamenii aceștia cu mult suflet. Spuneam că aici e cheltuială, dar e mult, mult suflet și nu mai contează, pentru că toți suntem interesați să dezvoltăm în agricultura țării creșterea efectivă de animale. De când am lansat campania, ne gândim la această specie foarte valoroasă, specie care își găsește foarte bine locul în România, iar acești crescători de oi sunt bravii noștri stăpâni ai muntelui, oameni care pleacă cu lunile de acasă și se întorc cu rezultatul muncii lor. Dacă vă îndeamnă curiozitatea dumneavoastră să mă însoțiți prin țară, o să vedeți lucruri excepționale, oameni care se bucură tot timpul de puținul pe care îl câștigă, iar noi, prin această campanie, dorim să câștige mai mulți, să câștige pe de o parte crescătorul de ovine, să câștige consumatorul, pentru că sunt produse foarte valoroase, sunt produse realizate de mâinile și de sudoarea românilor și pe care trebuie să le folosim”, a spus Petre Daea.

Ministrul Agriculturii a afirmat că intenționează să realizeze „pas cu pas” un lanț de desfacere a produselor din carne și lapte de ovine, care să acopere toată țara.

„Pas cu pas, realizăm acest lanț de desfacere a produselor de carne de oaie precum și lapte de oaie, în așa fel încât să putem cuprinde toată țara, iar dacă se dezvoltă consumul, și sunt convins că lucrul acesta se va întâmpla, atunci vom fi cu toții mulțumiți, atât crescătorii de ovine, precum și consumatorii și toți ceilalți care au inimă de român, simt românește și mănâncă românește”, a precizat șeful MADR.

Daea a explicat că toți cei implicați în această campanie, respectiv crescătorii de ovine, vor căuta lanțuri de restaurante care vor să promoveze carnea și produsele din carne de oaie, asigurându-le gratuit materia primă pentru o anumită perioadă de timp.

„Ei merg până acolo unde vor găsi lanțuri de restaurante care vor să promoveze aceste produse, le asigură gratuit (carnea de oaie n.r.), o perioadă de timp, iar apoi, evident, intră într-o relație comercială, care să îi mulțumească și pe unii și pe alții, pe cel care vinde, pe care cumpără, dar mai ales pe cel care consumă”, a susținut Daea.Campania „Alege Oaia”, a ministrului Agriculturii Petre Daea, desfășurată sâmbătă în Piața Obor din Capitală, a avut priză la public.

Câteva zeci de persoane s-au perindat sâmbătă dimineață prin fața grătarelor cu fripturi din carne de oaie. Pe fundal de muzică populară, oamenii au stat la coadă să deguste din preparate, iar alții au cumpărat cârnați sau brânză.

„Oierii în veci nu pier, fiindcă lor, pământul sfânt le este tată. Și frate, soarele din cer” și „Oieritul, o tradiție din vechime care trebuie sprijinită în prezent”, au fost două dintre mesajele afișate la eveniment.

Întrebat dacă prețul la carnea de oaie este unul prea mare, șeful de la Agricultură a răspuns că va fi unul convenabil, „pentru că altminteri nu se poate concepe